Wpis z mikrobloga

@DerMirker: Gładkie szyny są dość dobre w celu utrzymywania prędkości. Skład pewnie jest trochę szybszy, ale przyśpieszenie, i hamowanie jest tragiczne. Tak strzelam
@anonimek123456: No każdy wago na swoje hamulce, ale im więcej wagonów, tym większa masa, więc siłą rzeczy obstawiam że trzeba zaplanować taki manewr odpowiednio wcześnie, ale byćmoże sie mylę - specjalistą nie jestem.
@rabarbarowyStraznik: Jak mówiłem wcześniej, specjalistą nie jestem, ale na taki skład muszą być conajmniej dwie lokomotywy, przednia, i tylnia (zwrócona w drugą stronę). Dodatkowe pewnie też jakieś są, pewnie też po 1, albo 2 w każdym kierunku,

Koledzy, trochę sprawdziłem, i po pierwsze to zdjęcie to nie jakiś fake, fotomontaż, a prawdziwy tak długi skład, mający 3,3 km.
O nim konkretnie nie ma informacji ile lokomotyw go porusza, ale w przypadku kilku innych krótszych, ale i dłuższych składów jest podana liczba lokomotyw, wagonów, ciężaru ładunku czy długości zestawu.
Tu jest łącznie z tym pociągiem pokazane 7 najdłuższych składów świata - niektóre regularnie jeżdżące są zaskakująco długie. Polecam zajrzeć, to
@Montago: jak teren jest plaski to duzo lokomotyw nie trzeba, i jedna pociagnie gigantyczny sklad.
problem jest kiedy mamy nachylenie, bo albo musimy wciagac sklad pod gore albo jezdzic wezykiem jak na fotce z tego wpisu. w przypadku wezyka te "mikroskopijne opory toczenia" robia sie gigantyczne.

tak sie zastanawiam czy na tej fotce nie widzimy przypadkiem konca pociagu. to by tlumaczylo obecnosc tylko jednej lokomotywy. na poczatku skladu mogloby byc ich
@blantek:
Też mi to wygląda na koniec, widziałem parę programów o katastrofach takich pociągów w USA, i najczęściej na początku jest kilka lokomotyw, a z tyłu 1-2.