Wpis z mikrobloga

Aktualny stan budowy dróg.
Rok 2019, nadal nie ma nawet w planach ekspresówki łączącej Bydgoszcz i Toruń, już nawet nie wspomnę o trasie Bydgoszcz - Toruń - Włocławek - Płock - Warszawa. Nie śmiem nawet myśleć o przedłużeniu tej trasy aż do Szczecina. Jaki jest realny powód dla którego taka trasa nawet nie jest planowana podczas gdy budowane są trasy typu S74 albo S11 w jakichś żałosnych kawałkach? Ktoś się zna i może wyjaśnić skąd priorytety? Zastanowiłbym się czy taka trasa nie jest nawet ważniejsza niż przedłużenie A2 do granicy.

#bydgoszcz #torun #warszawa #szczecin #drogi #infrastruktura #urbanistyka
  • 29
Rok 2019, nadal nie ma nawet w planach ekspresówki łączącej Bydgoszcz i Toruń, już nawet nie wspomnę o trasie Bydgoszcz - Toruń - Włocławek - Płock - Warszawa. Nie śmiem nawet myśleć o przedłużeniu tej trasy aż do Szczecina. Jaki jest realny powód dla którego taka trasa nawet nie jest planowana podczas gdy budowane są trasy typu S74 albo S11 w jakichś żałosnych kawałkach? Ktoś się zna i może wyjaśnić skąd priorytety?
@Shilghter: Nie chce mi się szukać, ale 10 od Torunia do Warszawy ma mały tranzyt. Jak jakaś lepsza wojewódzka ( ͡° ͜ʖ ͡°) Najbardziej przydałoby się pociągnąć dwupasmówkę chociaż do Czernikowa. Bo jadący z sypialni do Torunia generują ogromny ruch. A taki odcinek między Lipnem a Sierpcem jest rzadko uczęszczany. DK15 do Olsztyna to jest dopiero dramat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Proces budowy dróg od planowania do otwarcia jest kilkunastoletni. Wpisanie do PBDK, studium korytarzowe, steś, kp, posiedzenia kopi i zopi, projekt, budowa. Do tego musisz dołożyć przetargi na poszczególne elementy, czas wymagany do procedowania decyzji środowiskowej (konsultacje społeczne, wyznaczenie korytarza omijającego ważne elementy przyrody (obszary natura 2000, parki, duże obszary leśne, szlaki migracji zwierząt), kwestia stosunków wodnych), wykup ziemi, odwołania, jeszcze więcej odwołań, odwołania do wyboru ofert w przetargach, kolejne