Wpis z mikrobloga

Z ciekawości, jechałeś automatem czy manualem?


@vegeciak: Automat, nie mieli manuala do testów. Jak coś to też automat będę zamawiał.

Hałas wydechu zanika tylko w chwili całkowitego odpuszczenia gazu. Przy normalnej jeździe (a nie ekodrivingu z obrotami na poziomie 1500) i z wyłączonym radiem jest/będzie jeszcze "gorzej".


Jeździłem bez radia. Może masz rację, że na ten dźwięk ma wpływ mój spokojny tryb jazdy. Na ekspresówce + miasto + lekkie korki udało
W takim razie co u Ciebie zostało na placu boju? Bo nie widzę alternatyw :(.


@Arrival: Najgorsze w tym wszystkim, że ja też nie ( ͡° ʖ̯ ͡°) Moje pierwotne założenie było takie, że szukam "świeżego", dynamicznego i przyzwoicie wyposażonego kompakta w nadwoziu hatchback. Miejsce w kabinie ani pojemność bagażnika nie miały/mają aż takiego znaczenia, przez 99% czasu autem będą jeździły max. dwie osoby.

"Świeżego", bo skoro
@vegeciak: No to mieliśmy podobną drogę i u mnie też został jedynie Ceed i Focus. Szukam czegoś "prawie idealnego" bo jak nie ma być idealnie to równie dobrze mogę kupić klasę B za 50-60 tys i też wystarczy.
U nas jest dodatkowo dziecko więc musi być fotelik i miejsce w bagażniku na wózek.

Na 100% jeszcze nie wybrałem, ale trzeba się decydować bo czas oczekiwania na produkcję jest spory, a auta
@Arrival: Naszła mnie wieczorem jeszcze jedna myśl. Jechałeś wersją ze szklanym dachem czy bez? Ja jechałem z panoramą (na czym mi zależało, bo miałem możliwość sprawdzić ilość miejsca nad głową) i to może przez nią hałas wydechu w kabinie był dużo bardziej słyszalny? Autor wpisu na FB (od którego zaczęły się moje wątpliwości) też jechał z takim dachem, natomiast i Pertyn, i Zachar go nie mieli.

Wołam @Eco999: , bo
@vegeciak: @Arrival Jechałem i z dachem i bez, z dwóch róznych salonów. Stety czy niestety, nie zauważyłem większej różnicy. Uczciwie powiem, że pierwszą jazdę mialem autem z szyberdachem przy ośnieżonych drogach, także jechałem raczej powoli. Dopiero pod koniec lutego jechałem tym bez szyberdachu i w koncu na ekspresowce, gdzie przetestowałem bardziej tryb sport, który dopiero uderzył mnie swoją głośnością pompowaną z głośników.
Uczciwie powiem, że pierwszą jazdę mialem autem z szyberdachem przy ośnieżonych drogach, także jechałem raczej powoli.


@Eco999: Dzięki. Ja na swojej jeździe testowej też jechałem powoli i na niskich obrotach, a mimo to dokuczliwy hałas wydechu wyraźnie słyszałem. Myślę, że fakt ośnieżonych dróg mógł mieć tu większe znaczenie (np. większy hałas z nadkoli). No nic, widzę że czeka mnie jazda bez dachu (tzn. z dachem blaszanym ( ͡° ͜ʖ
@Arrival: Dzięki. Ja chciałem mieć szklany dach, ale jeśli okaże się że bez niego w kabinie jest dużo ciszej, to też z niego zrezygnuję. No nic... Czas umawiać się na kolejną jazdę ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nadzieja umiera ostatnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vegeciak: Daj znać jak się przejedziesz. Ogarniałeś może jakieś wstępne negocjacje cenowe? W mojej okolicy wszędzie dają tylko 4,5% "na firmę" i tyle. W necie widzę wzmianki o wyższych rabatach.

Jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz. Na otomoto jest kilku dealerów z wystawionymi modelami od ręki. Dzwoniłem, można jechać w każdej chwili i kupować np. https://www.otomoto.pl/oferta/kia-pro-ceed-proceed-gt-nowy-model-1-6-turbo-204-km-automat-ID6BHxu7.html#c7a82b677a (config bardzo mi pasujący). Jednocześnie na forach ludzie narzekają, że długo się czeka zamiast poświęcić 1
@Arrival: Jeśli znajdę w okolicach Warszawy Proceeda bez szklanego dachu (najlepiej w manualu, ale to nie wymóg konieczny), to na pewno podzielę się wrażeniami.

Co do negocjacji cenowych, to mi w zależności od dealera oferowano od 2 do 4%, ale ja kupowałbym samochód jako osoba fizyczna, a nie "na firmę". Z tego co wiem, to na DG dają nieco wyższe rabaty.

Co do okresu oczekiwania, to raczej nie chodzi o uciążliwość
@Arrival: Jeździłem dzisiaj wersją z normalnym dachem. W mojej ocenie jest praktycznie tak samo głośna, jak wersja z panoramą. Nawet na stałych, niskich obrotach (czyli np. jadąc spokojnie 110km/h na 6 biegu) z tyłu auta non stop słychać dudniący, basowy pomruk. Przy nawet powolnym przyspieszaniu jest niestety tylko gorzej - buczenie narasta. Cicho i akceptowalnie dla moich uszu robi się tylko po niemal całkowitym odpuszczeniu gazu.

Ostatecznie zamówiłem bogato wyposażonego Focusa
@vegeciak: Dzięki za info. Ja jeszcze coraz częściej myślę o GT-Line zamiast GT i tym 1.4 z automatem. Niższa cena, niższe spalanie brak (chyba?) tego problemu z hałasem.

Fokę wziąłeś w kombi? ST-Line?
@Arrival: Do ostatniego wpisu dodam może:
"Nawet na stałych, niskich obrotach (czyli np. jadąc spokojnie 110km/h na 6 biegu) z tyłu auta non stop słychać cichy, dudniący, basowy pomruk."

Być może różna ocena wydechu zależy od tego, że jednym taki dźwięk odpowiada, innym nie. Ja po prostu oczekiwałbym, że silnik/wydech przy spokojnej jeździe po np. autostradzie w aucie tej klasy będzie praktycznie niesłyszalny. W Proceedzie GT tak niestety nie jest
@vegeciak: A jak Twoje wrażenia "za kierownicą"? Jeździłem foką, to był mój pierwszy wybór (zanim zorientowałem się, że jest proceed bo od zwykłego ceeda wolę fokę) i w porównaniu z proceedem dużo gorzej czułem się za kierownicą. Nie wiem jak to sprecyzować. Pozycja (wyżej się siedzi), kokpit itp. W proceedzie czułem się jak w BMW :D Może porównanie nie na miejscu, ale chodzi mi o ułożenie kokpitu "dla kierowcy", otulenie go.
@Arrival: Focusem jechało mi się bardzo wygodnie, kierownica była wystarczająco "mięsista", zegary (a nawet ekran multimedialny, i to mimo centralnego ułożenia zamiast skierowania go w stronę kierowcy) były bardzo czytelne, natomiast o jakimkolwiek głębokim otuleniu (które również lubię) nie było mowy. Nawet fotele (mimo, że w cenniku figurują jako "sportowe") zapewniały znacznie słabsze trzymanie boczne niż te z Proceeda GT.
Cóż... Coś za coś... U mnie "wygrały" walory bardziej użytkowe (dużo
Dla wszystkich zainteresowanych, w wersji 204 km niestety wydech jest głośny. Nawet na prędkościach 30 km na h i niskich obrotach. Przy przyspieszaniu jest jeszcze głośniejszy i ma nieprzyjemny świdrujący dźwięk. Jako samochód do zwykłej jazdy po mieście tak sobie to niestety wygląda. Jeśli ktoś uważa że wydech nie jest głośny chyba jeździł wcześniej starymi dieselami