Wpis z mikrobloga

Pytanie do właścicieli #e39 w automacie. Czy ta skrzynia powinna hamować silnikiem zwalniając czy że tak powiem żeglować? Jak powinno być w tej samej sytuacji w trybie S? Co pokazuje ekonomizer z odpuszczonym gazem? Spada Wam do 0?
Mówię o sytuacji puszczenia gazu jadąc np 80 albo 50km/h.
Auta jeszcze nie ogarnąłem zupełnie więc nie wiem czy zachowanie jakie mam jest prawidłowe czy to objaw usterki.
#bmw #motoryzacja
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Crow7422: jeżdżę w trybie manualnym bo na D i DS niestety nie zapina najwyższego biegu. Jednak tak, delikatnie hamuje silnikiem.
  • Odpowiedz
@Crow7422: no na sporcie powinien trzymać niższy bieg = bardziej hamować. Jak wrzucisz na manualną zmianę i wbijesz na niższy bieg to hamuje bardziej? Nie jest tak, że jak "tapniesz" raz hamulec to zacznie bardziej zwalniać? Ja akurat lubię te skrzynie, więc może kwestia przyzwyczajenia ;)


  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: No właśnie tak nie jest, sport też nie wiele wnosi.
Ekonomizer do 0 spaść nie chce, chyba że na manualu zredukuje na tyle że obroty będą miały ok 2.5k i to też gdy odpuszcze gaz to dopiero zacznie zwalniac po jakichś 3 sekundach.

Zacznę wnikać gdy ogarnę pozostałe problemy, wpierw myślałem że to przez silnik, po przegazówce obroty nie chciały spadać. Przepływka była uszkodzona po wymianie jest ok, vanos zgłaszał błędy, poprzednik wsadził czujnik w zamienniku, wymieniłem na ory obecnie błedów silnika brak, a auto dalej się toczy i toczy.

Jescze zregeneruje vanosa mimo że działa o ustawię go na nowo bo jest przestawiony o 5st, więc może to coś wniesie, chociaż wątpie, no i korekty lecą na ok +10 więc poszukam lewizny, może odma
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Crow7422: dobrze jest wszystko. Nie przejmuj się, ta skrzynia tak działa. Jak za wysoki bieg jesy wrzucony/za wolno jedziesz to nie będzie Ci spalanie do 0 spadać.
  • Odpowiedz
@sorek: Nie odpowiada mi dynamika tego auta, a jak jeszcze mam cały czas hamować bo automat nie ogarnia czegoś takiego jak hamowanie silnikiem to podziękuje.
3.0, albo 4.4 w manualu, jednak na to drugie trzeba wydać ponad 20k, więc bd się rozglądał za 3.0. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Crow7422: tak jak @sorek: pisze - cutoff masz wyżej więc jak jedzie na niskich obrotach to zawsze jakieśtam spalanie pokaże ;) wiadomo, ogarnij takie rzeczy jak olej itp, aczkolwiek każdy automat będzie słabiej hamować niż zamknięta przepustnica w manualu - w nowszych w trybie eko nawet sama utrzymuje takie toczenie się ;)
Jeśli chodzi o ten automat, to zdecydowanie fajniej się zachowuje w dieslach, odżywa jak dostanie sporo
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: Ale żeby w trybie sport nic sie nie zmieniało? Przecież skrzynia wie kiedy naciskam hamulec, wtedy nie mogła by zredukować? Strasznie mało kumaty ten automat, przyspiesza slabo, zwalnia jeszcze slabiej, dlatego chciałem się dowiedzieć czy to u mnie jest coś spartolone czy one tak już mają.
Kupiłem go w niezłym stanie, wyposażeniu i jeszcze lepszej cenie więc w plecy i tak nie wyjdę, więc ogólnie sie nie przejmuje. ;-)
  • Odpowiedz
@Crow7422: no, ekspertem od automatów to ja nie jestem ;) może jak ogarniesz do końca motor to coś się zmieni.
W 6HP można w INPA skasować nastawy skrzyni. Potem przeprowadza się adaptację, coś w stylu hamowania do zera z 80, potem z wyższej prędkości do niższej itp - musiałbyś poczytać w necie. Nie wiem, czy w 5HP też to występuje, ale sprawdzić można ;)
Nie jest to może jakiś wybitny
  • Odpowiedz