Wpis z mikrobloga

No to jutro na serwis ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ceny #uk:
- Liqui Moly 5w30 Top Tec 4600 (7l, wchodzi 5.7l do silnika) - £63.99
- Filtr oleju - £9
- Filtr paliwa - £12.99
- Filtr kabinowy - węglowy - £9.95
- Filtr powietrza o podwyższonym przepływie MapTun (zasadniczo podróbka KN) - £38.70
- 6x świece NGK IRIDIUM IX - LFR7AIX - £52.95
Suma £187,58 + wymiana.

Przy okazji jakiś czas temu wymieniłem akumulator na:
- Exide EA770 - £76.58
- i wymieniłem uszkodzony korek zbiorniczka do sprysków - £4.99

Poza tym nic poważniejszego. Za parę miesięcy zrobię dokładną rozpiskę kosztów utrzymania.

Saab 9-3. Silnik B284

#saab #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Atreyu - No to jutro na serwis ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ceny #uk:
- Liqui Moly 5w30 Top Tec 46...

źródło: comment_KKPUvlUfnDCU2edQJysIA4PAbspXpzAF.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@motoinzyniere: są dwie istotne kwestie:
- dźwięk (słychać pracę turbosprężarki - co mi się zwyczajnie podoba. Bardzo miło to wspominam z B207 gdzie miałem KN)
- wszelkie badania prowadzone są na autach cywilnych, którym nikt nie próbuje #!$%@?ć boosta jak #!$%@? i seryjny dolot wystarczy z dużym zapasem. W aucie dłubanym jest różnica. Zasadniczo minmalna i współgrająca dobrze z większym IC/wydechem, ale za to potwierdzona wynikami z hamowni.

Tak szczerze to
  • Odpowiedz
@Atreyu: nie cierpię tego silnika, wiecznie łamiące się te przewody podciśnień z przodu, te popieprzone zaworki pomiędzy grodzią a silnikiem, po prostu nie cierpię. Jedno co tam chyba w miarę fajnie idzie wymienić to filtr oleju ale też nie pomyśleli o żadnym kuźwa spuście, odkręcać trzeba już nad kuwetą bo olej się wylewa ze wszystkich stron na raz. W miarę fajnie bo w 1.9 TiD 150km to jest naprawdę tragedia, pomyśleli
  • Odpowiedz
aczkolwiek nie rozumiem dlaczego 5w30.. IMO do takiego silnika 5w40 lub 5w50 minimum


@sorek: może wjedzie w40 na letni sezon. Tu od nowości jest w30, a jeszcze nic nie było grubej porobione więc na razie zostaje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jedno co tam chyba w miarę fajnie idzie wymienić


@Jemigrant: to na szczęście nie moje zmartwienie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

B207 power!
  • Odpowiedz
@Atreyu: chcesz coś niby saabowego a wstającego jeszcze niżej - 9-2x ( ͡ ͜ʖ ͡). Ostatnio miałem kryzys tożsamości i chciałem ruszyć oszczędności i kupić sobie takiego w gazie
  • Odpowiedz
@Atreyu: lubię wygląd 9-5 w kombii że... kupiłem diesla 2.2 śmietnik kupa pogorzelisko. Ale dźwięk na niskich zaczynam po pół roku lubić. Jak wygram już w totka to zrobię mu swap na b207, ciekawe czy jeździ gdzieś taki wynalazek
  • Odpowiedz
@Jemigrant: byłem bardzo, bardzo bliski kupna 9-5 Aero zamiast obecnego 9-3. Jedna sztuka okazała się miną, druga sprzedała tuż przed moim nosem, z trzecią nie dogadałem się ze sprzedawcą. Akurat trafiło się ładne 93 kombi z V6 i pełną opcją to brałem. Mimo tego bardzo kusi mnie 95 na drugie auto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Atreyu: ale 9-5 tylko po małym lifcie, te okulary są paskudnie niedopracowane blacharsko, w środku plastiki trzeszczą jak w 9-3, krew mnie zalewa jak przyjedzie klient i prosi o poprzyklejanie plastików dookoła lamp bo mu się powypadały jak zjeżdżał z krawężnika. Na ten moment gdybym znalazł 9-5 z blokiem B204, głowicą z B205 i gazem i nie zagnity to... to byłby mój. Idę szukać, pozdro600
  • Odpowiedz
@Atreyu: dla porownania 9-3 Aero (2008)
filtr oleju knecht £4,24
filtr powietrza knecht £9,21
filtr kabinowy Activated Carbon Filter KNECHT £13,83
olej Valvoline 5w30 SynPower 6L £38,25
plukanka do silnika Liquid Moly + injection cleaner £13,49
swiece NGK £36,08
plyn do wspomagania £8,44

razem £80,81
wszystko wymienione samemu (wynajem podnosnika na godzine £27)
zbieznosc (obie osie) i wywazenie opon £116
gdyby kogos spalanie interesowalo to tutaj

do wymiany jeszcze filtr paliwa,
  • Odpowiedz