Wpis z mikrobloga

Elo Mirki spod #motoryzacja #bmw #e38

Chciałbym sobie sprawić siódemeczkę e38. Za jaką mniej więcej kwotę jest szansa trafić na nie-gruza, najlepiej z zainstalowanym lpg? Oferty zaczynają się od 5k, no ale za taką kasę to od razu mogę jechać na szrot (o ile bym dojechał w ogóle).

No i pytanie do właścicieli: bardzo boli w serwisie? Ile średnio wychodzi miesięczny koszt utrzymania?
  • 63
@Err404: 2,8 R6 najmniejszy silnik, reszta to V8 z benzynowych.
Poczytaj bolączki silników V8 w E38, dla mnie to dramat, drogie w utryzmaniu, mało mocy, trzeba przerabiać lub dawać termostaty z innych wersji jak 4,0d lub z krajów ciepłych, vanosy padają, rozrzad drogi i to wszystko dla niecałych 300KM ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ogólnie 2,8 czy to przed czy polifcie to udane jednostki, tylko nie jedzie, więc
@Err404: poszukaj, zorientuj się. Moim zdniem, nie ma lepszego zródła.. jak to na forach, są wariaci, dbają jak o członka rodziny, no ale zycie czasami wszystko weryfikuje, trza sprzedac..no i wtedy pojawia się wpis sprzedam.. Ja tak trafiłem autko innej niemieckiej marki, w czterech kapciach, ze sprytnym slinikiem.. a w tym czasie były dwie sztuki w PL.
Powodzenia:)
@Pawel4freak: kurcze, trochę mnie zasmuciłeś. Kiedyś czytałem, że te 4.0 i 4.4 są całkiem solidne i że nie opłaca się brać niczego poniżej, chyba że dopiero ten najmniejszy. Diesel mnie nie interesuje, a A8 jak dla mnie jest obrzydliwe (,). A może jakaś japońska limuzyna? Legend lub LS stary? Może jeszcze jakaś propozycja? (prócz Phaetona xD)

@assist: dzięki, powodzenie się przyda! Znalezienie fajnego klasyka to nie
kurcze, trochę mnie zasmuciłeś. Kiedyś czytałem, że te 4.0 i 4.4 są całkiem solidne i że nie opłaca się brać niczego poniżej, chyba że dopiero ten najmniejszy.


@Err404: nie opłaca się bo koszta te same, a moc inna, dlatego. 4.0 z tego co wiem/pamiętam jest pancerne i tam rozrząd nie rozciąga się jak majty. Zaraz ktoś przyleci i powie że rozrząd nie jest drogi albo nic nie robił, ale ile jest
@Pawel4freak: niee, dzięki, V12 to już za grubo dla mnie :D. Poza tym o nim słyszałem najgorsze opinie z całej bandy. Podobno jest rozwinięciem jakiegoś starszego silnika, w którym lubił sobie pęknąć blok i tu też się tak działo.
To ostatecznie polecasz 4.0 czy nie? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Poczytaj bolączki silników V8 w E38, dla mnie to dramat, drogie w utryzmaniu, mało mocy, trzeba przerabiać lub dawać termostaty z innych wersji jak 4,0d lub z krajów ciepłych, vanosy padają


@Pawel4freak: dlatego kupuje się wersje bez vanosów a termostat pasuje plug&play z E31 i jako ori nie jest taki drogi :D
To ostatecznie polecasz 4.0 czy nie


@Err404: Nie, jak już miał bym pchać się w V8 z BMW to 4.4 żeby mieć ten moment i moc.

latego kupuje się wersje bez vanosów a termostat pasuje plug&play z E31 i jako ori nie jest taki drogi :D


@sorek: nie każdy chce mieć przedlifta, a vanosy dużo wpływają na płynność jazdy i jak się spotkałemz opiniami, po co robić krok w stecz.
@Pawel4freak: @Err404: w ogóle #!$%@?, M62B44 oraz M60B40 są mega zajebiste. Problematyczne są tylko M62TUB44 i tylko przez vanosy ale 8000zł wydasz (xD) i masz nówki nie śmigane tak więc warto.

Silniki są mega mocne, trzeba patrzeć na odmę oraz uszczelki pod pokrywą zaworów ale uwierz mi że R6 dużo taniej Cię nie wyjdzie a najważniejsza informacja jest taka że M52TUB28 w E38 NIE JEDZIE - to jest za duże
@Pawel4freak: rozrząd w wersji bez TU nie jest jakimś strasznym probleme. To nie tak że kupujesz to auto i musisz to robić, po prostu takie rzeczy trzeba wyremontować w tym silniku... po 200k km xD
@Pawel4freak: @sorek: no dobra, już odkładając na bok kwestię, czy 4.0 i 4.4 są dobre czy nie. Kupuję auto za te 20-30k i muszę mieć 10k w rezerwie na początkowe naprawy? Wiem, ze to zależy w 80% od stanu, ale jak stan okaże się gorszy niż antycypowałem to jak bardzo mnie to może zaboleć?
Problematyczne są tylko M62TUB44 i tylko przez vanosy ale 8000zł wydasz (xD)


@sorek: @Err404: Regeneracja Vanosów ~2k PLN, jak kupujesz nowe to inna bajka ale po co skoro można wymienić uszczelk ii skasować luzy + wyregulować rozrząd.

M62B44 oraz M60B40 są mega zajebiste.


@sorek: Ja tam nie widzę nic zajebistego bo audii potrafiło zrobić to lepiej, taniej i mniej problematycznie. Na dodatek więcej mocy plus 4x4

Silniki są mega
@assist: No właśnie Audi z tamtych lat do mnie nie przemawia, wolę ich nowsze wypusty. E32 to już chyba za stary dla mnie będzie, bo jednak celuję w to auto jako w daily ( ͡° ͜ʖ ͡°)
dwie przepływki


@Pawel4freak: jedna

więcej sond lambda

Na 99% wydaje mi się że są 2 (+2 za katami) ale mogę się mylić..

@Err404: Ale co za różnica - każde auto w tej cenie będzie coś się #!$%@?ło - tak już jest. Kupujesz auto limuzyne licz się z kosztami, M52TU Cię najmniej wyjdzie.

Mimo wszystko pod względem niezawodności M52(TU) > M62/M60 > M54 > M62TU

W swojej klasie BMW E38 nie
@Err404 nie sądzę, by E38 to był aż taki dramat. Jeździ tego dość sporo, a coraz częściej widuje w E38 znajomych w wieku 20-23 lata, i nie są to programiści 15k. Jakoś te auta utrzymują. Jak? Nie wiem, ale jeżdżą cały czas. :D
@assist: https://www.youtube.com/watch?v=dp89suL_KUQ ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@sorek: wiesz, dla mnie istotna jest kwestia skali. Jeśli załóżmy zepsuje się ta sama rzecz w 2.8 i 4.0, to czy koszt będzie 2x, czy 10x. Bo 2x jest dla mnie jak najbardziej do przebolenia. Ale też podobno z trwałością tych jednostek jest całkiem dobrze, a warsztaty wyspecjalizowane w naprawach BMW poradzą sobie ze wszystkim.

@Freso: No ja jestem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Err404: No to zależy od opcji, ja miałem nastawne zawueszenie, które było droższe. Regeneracja chlodnicy 100 zł, wiatrak wiskozy 30 zł, regenracja całego przedniego zawieszenia 1000 zł, sprzęgło z dociskiem 800 zł. Ja ją kupiłem mega tanio także na koszty byłem przygotowany