Wpis z mikrobloga

Przyjmuje się, że hamowanie w pojazdach trakcyjnych wykonujemy za pomocą głównego kranu maszynisty. To stwierdzenie nie jest do końca poprawne, ponieważ kranem wykonujemy tylko odpowiednie spadki ciśnień w przewodzie głównym. Na te spadki reaguje główne urządzenie odpowiedzialne za hamowanie czyli zawór rorządczy LST (foto w komentarzu). LST ma reagować już na spadki p rzędu 0,01-0,02 MPa. W bardzo dużym uproszczeniu podczas spaku p za pomocą grzybków, kanałów, uszczelniaczy kieruje powietrze do cylindrów lub łączy je z atmosferą, luzując. LST jest nadrzędny, jeśli kran pełniłby większe priorytety, to w wypadku usterki(rozszczelnienie przewodu głównego) lub np zadziałania klapy ackermana, skład by nie zahamował. LST reaguje na każdy spadek p, mimo że kran jest np w pozycji odcięcia lub jazdy. Dlatego wielu mechaników mocno dociąga kurki odwadniaczy przewodu głownego, by np gałęzie nie otwarły go i nie spowodowały hamowania nagłego.
#ciekawostki #kolej #pociagiboners #pociagi
LRF1000W - Przyjmuje się, że hamowanie w pojazdach trakcyjnych wykonujemy za pomocą g...

źródło: comment_i5edIZsldNnEgjvQikyf0ZRsppl2Fnt5.jpg

Pobierz
  • 14