Aktywne Wpisy
Anacron +376
Co roku w Polsce ponad 5000 osób popełnia s---------o, z czego niecały 1000 stanowią kobiety. Lub inaczej. Średnio co dwie godziny w Polsce jakiś mężczyzna popełnia s---------o. Szokujące, prawda?
Co roku w Polsce więcej mężczyzn popełnia s---------o, niż ginie wszystkich ludzi na naszych drogach w wypadkach. I niestety w sporej z pewnością części, a być może nawet w większości przykładają się do tego toksyczne kobiety (ich partnerki). Bo logicznym chyba jest, że
Co roku w Polsce więcej mężczyzn popełnia s---------o, niż ginie wszystkich ludzi na naszych drogach w wypadkach. I niestety w sporej z pewnością części, a być może nawet w większości przykładają się do tego toksyczne kobiety (ich partnerki). Bo logicznym chyba jest, że
BillieJane +66
Sąsiedzi z góry mają metodę na gówniaka. Żeby się wywrzeszczał, wybeczał, aż się zmęczy. Obecnie zaczyna mu brakować tchu przy mocniejszych zrywach. Trwa to już 20 minut
#zalesie
#zalesie
#matematyka
albo x=0,999999..../*10
10x=9,999999..../-x
9x=9/:9
x=1
@
Drugi jest bardziej lakoniczny, ale tam też jest jakieś podobne założenie.
Definicja aksjomatyczna: https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_rzeczywiste#Definicje_i_konstrukcje
Jak rozumiem wybrałeś konstrukcję przez ciągi liczb wymiernych.
@AutomatycznyCzarodziej: ma ona tę wadę, że nie rozstrzyga o istnieniu takich liczb.
Pozwala na to definicja mnożenia w ciele R, która nakazuje nam mnożyć odpowiadające tym zapisom ciągi wyraz
@kolnay1: *granica ciągu sum częściowych
@kolnay1: Definicja nie musi rozstrzygać o istnieniu.
1. Mamy liczby wymierne (jakoś tam skonstruowane). W szczególności wiemy, że istnieją takie liczby jak na przykład 9/10, 99/100 itd.
2. Z nich przy pomocy konstrukcji przez ciągi Cauchy'ego konstruujemy liczby rzeczywiste https://en.wikipedia.org/wiki/Construction_of_the_real_numbers#Construction_from_Cauchy_sequences
3. Mamy teraz zbiór obiektów, które spełniają aksjomaty liczb rzeczywistych (jak w poprzednim komentarzu).
4. W szczególności elementami liczb rzeczywistych są [(10,10,10,10,...)] oraz [(9/10;99/100;999/1000;...)]
5. Żeby wykazać,
Brakuje związku 0,(9) z [(9/10, 99/100, 999/1000,...)] (bo nie wiemy, co to jest 0,(9)).