Wpis z mikrobloga

Najbardziej absurdalna modyfikacja T-34. T-34-62 to bułgarska modyfikacja czołgów T-34-85 na której zamontowano wieżę z czołgu podstawowego T-62. W tym celu przebudowano trochę kadłub, aby zmieścić szeroki pierścień oporowy nowej wieży. Jaki sens jest ładować wieżę o grubości 214mm (240mm przy armacie), na kadłub, o pancerzu grubości 45mm (75 mm pancerza efektywnego), który jest nie przystosowany do tak dużych obciążeń?
Informacji w internecie jest bardzo mało. Coś tam wygrzebałem na bułgarskich forach. Wygląda na to, że czołg stanowił stacjonarne punkty obrony na granicy z Turcją i Grecją. Takie pojazdy wjeżdżały do specjalnych zagłębień w ziemi (okopów) z których wystawała tylko wieża. Możliwe, że kąt obrotu wieży był ograniczony. Jestem ciekawy, gdzie on trzymał amunicję. Jedyną opcją było, aby wywalić karabin burtowy, oraz operatora KM-u i w tym miejscu ustawić zapasy amunicji, czyli tak jak to ma miejsce w T-62.
Zbudowano co najmniej kilka pojazdów, ale nie wiem ile.

Wydać, że ten był wykopany.
https://live.warthunder.com/dl/5rTSQ7pQoMuRnEC_/?s=_mq
https://s15.postimg.cc/a8r4wavgr/T-34-62.jpg
https://cdn-live.warthunder.com/uploads/45/cf3bbaac997d7864926a7689e838999c4ca8d7_mq/IMG_0794.png
https://forum.warthunder.com/uploads/monthly_2017_11/T-34-85-T-62.thumb.jpg.4f20cf63d428bd73df825050cfa427c0.jpg
https://cdn-live.warthunder.com/uploads/9a/7a92546410ecc4e51d098a25529f9549a30e61_lq/IMG_0795.JPG

#ciekawostkioczolgach #czolgi
orkako - Najbardziej absurdalna modyfikacja T-34. T-34-62 to bułgarska modyfikacja cz...

źródło: comment_KWrVqrHOoZsHb30hHCSEUQqR7xETuKCE.jpg

Pobierz
  • 9
@orkako: jednak jakieś własności terenowe musiał mieć, a to dodatkowe obciążenie (niestety nie wiem jakie, ale raczej w setkach kilogramów, lub jeszcze więcej) mogło to uniemożliwić. Z drugiej strony jeśli zawieszenie nie było ruszane to szacunej za rezerwę z jaką zostało zaprojektowane.
@DoktorVincent: rezerwa w projekcie zawsze musi być, bo przecierze zawieszenie nie może ulec iszkodzeniu kiedy 30 ton wjeżdża na betonową przeszkodę z predkoscia ponad 30km/h. Każda os musi wytrzymac chyba ponad polowe masy pojazdu przy spoczynku.