Wpis z mikrobloga

Jak wasze doswiadczenie z realizacją #chargeback w #revolut ? Wlasnie się przekonałem.
1. majfrend wysyła przedmiot z istotną wadą (aliexpress)
2. rozpoczynam spór, wrzucam foto+video+opis
3. majfrend: "ale o co Ci chodzi?"
4. wkracza Aliexpress... odeślij to oddamy Ci $19
5. Kto odda za przesyłkę? przedmiot wazy ponad 500g
6. Aliexpress: nikt :D bo pod ceną jest zapis "Returns accepted if product not as described, buyer pays return shipping fee; or keep the product & agree refund with seller."
7. Sprzedawca... mogę oddać Ci 3$
8. W aplikacji revolut zgłaszam sprawę w zakladce "pomoc". Dostaje link do formularza a w nim... "załącz potwierdzenie odesłania przedmiotu". Napisałem, że koszt odesłania jest bardzo wysoki w stosunku do wartości przedmiotu i wątpie bym odzyskał również tę kwotę.
9. Revolut: nie odesłałes, nic nie dostaniesz. Odeslesz, oddamy $19
10. Kurtyna.
#aliexpress #banggood #gearbest #zakupyzchin #januszebiznesu #paypal karta Mastercard
  • 18
@MaciejPN: sranie w banie Aliexpress po prostu zmieniło zasady gry.
Inna sprawa czy to przez pazerność ludzi, którzy robili fake dispute czy po prostu poczuli się za pewnie...
W moich oczach tracą takim zagraniem i już powoli przestają być konkurencją dla Allegro (( )), bo jak widać rozstrzyganie sporu zrobiło się tak słabe jak na "naszym" portalu.
@xMAT: nic, zamiecione.
wzieli sobie do serca zapis, ktory kiedyś był praktycznie martwy: "Returns accepted if product not as described, buyer pays return shipping fee; or keep the product & agree refund with seller.""
@widmo82: Trochę strach kupować cokolwiek droższego. Ostatnio nastawiłem się na odtwarzacz DAP Xduoo x10 + etui w rewelacyjnej cenie 106$. Cena fajna, ale przy wyborze wersji pojawia się opcja 128GB, co było dla mnie zaskoczeniem, bowiem odtwarzacz nie posiada żadnej pamięci, za to ma dwa sloty na micro sd obsługujące karty do 128GB. Generalnie ich opisy są nieraz lepsze, niż niejedna opowieść fantastyczna.
Zasada jak na allegro, patrz czy dany przedmiot
9. Revolut: nie odesłałes, nic nie dostaniesz. Odeslesz, oddamy $19


@widmo82:

ale to jest norma charge back'a... tak wlasnie to wyglada.

Charge back nie jest usluga: zostaje ci przedmiot i jeszcze dostaniesz kase.

sranie w banie Aliexpress po prostu zmieniło zasady gry.


@Dezynwoltura:

nie zmienilo, zawsze byly takie reguly, tylko wczesniej rozpatrywali bardziej pro kliencko, teraz po prostu zgodnie z regulaminem.
@AliPaczka: ponad tydzien
@sylwek2k: fajnie, tylko gdzie tu sens w sytuacji kiedy koszt odeslania przedmiotu jest bliski cenie zakupu? Kiedyś w CitiHandlowym jak miałem identyczną sytuację to następnego po wysłaniu zgłoszenia miałem kasę na koncie. Ktoś zadzwonił i powiedział, że zaraz zwraca kasę bo... nie ma sensu zebym to odsyłał skoro wysyłka kosztuje wlasnie prawie tyle co wnioskowana kwota.
@Jacobi: paypal jest nie u wszystkich, do pewnej kwoty zakupu
tylko gdzie tu sens w sytuacji kiedy koszt odeslania przedmiotu jest bliski cenie zakupu?


@widmo82:

ale czyj to problem?

Takie sa zasady charge backu, a ze czasem wyjdzie sie bardziej w strone klienta..

Jakby aliexpress odpisalo ci, ze nie zwroci ci w ogole kasy, to wowczas zapewne dostalbys w charge backu opcje "bezzwrotna". Ale ze "sprzedawca" (czyli aliexpress) chcial ci zwrocic kase, to po prostu revolut podtrzymal ich stanowisko.

Aliexpress informuje
@sylwek2k tak jak obaj piszemy... Ali zaczęło respektować solidniej to co było od daaawna traktowane z przymrozeniem oka. Lipa ze dostają po głowie kupujący ze sporym stażem i sladowa ilością sporów bo kiedyś cwaniaki wykorzystywały sytuacje. Oby coś w tej kwestii się zmieniło bo ciężkie czasy nadchodzą dla kupujących.