Wpis z mikrobloga

@derVerlorene: Sygnały końca pociągu są NIEZWYKLE istotne.

Teraz być może są nowsze systemy, ale te sygnały to jedyny sposob określenia czy dany odcinek toru jest wolny. Jak przejedzie skład i dyspozytor zobaczy "koniec pociągu" to znaczy że tor jest wolny. Jak "końca pociągu" nie widać, to nie można wykluczyć że wagon się odczepił i następny pociąg w niego uderzy.
  • Odpowiedz
@Destruktor91: @takiego: @derVerlorene: Ej, ale jak już coś to lepiej sprawdzać informacje w instrukcjach na stronie PKP PLK S.A. z powodu takiego, że są raczej aktualne, bo później przychodzi taki jeden z drugi i zadają pytania o jakieś dziwne rzeczy które były ważne może ze dwadzieścia lat temu a teraz już nie są istotne.
  • Odpowiedz
@graf_zero: Coś wiesz, ale nie do końca ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie dyspozytor, a dyżurny ruchu lub zwrotniczy/nastawniczy na posterunku stwierdzenia końca pociągu. I nie "być może są" a już są, izolacje torowe, liczniki osi.
Nie zmienia to faktu, że jeśli urządzenia zawodzą to po wjechaniu pociągu do "stacji" o zwolnieniu szlaku decyduje między innymi stwierdzenie zobaczenia końca pociągu przez pracownika obsługi.
  • Odpowiedz