Aktywne Wpisy
Megasuper +29
Właśnie sobie siedzę w restauracji i Ukraince siedzący obok zamówili sobie ośmiornice. No niezle jaja. Biedni imigranci wojenni xD Wyjurwic to na front #ukraina
InnyWymiar90 +139
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Szanowne mirki zbliżają się wakacje więc pora zrobić coś konstruktywnego. Chciałbym zmienić dość mocno kierunek mojej kariery. Ostatnio napaliłem się na chmury. To co tam się wyprawia jest po prostu genialne! Chciałbym zostać DevOps'em.
Mój plan junior junior DevOps w ciągu 2 lat.
W ciągu 5 lat DevOps pełną gębą.
Chciałbym się skupić tylko na chmurze Amazona.
Problem jestem zielony jeśli chodzi IT. Nigdy nic sam nie robiłem. Nie mam studiów.
Doradźcie jaką umiejętność najpierw zdobyć (tak oczywiście googlowanie) ale najpierw muszę wiedzieć co googlić.
Jak żyć od czego zacząć?
#programista15k #administracja (oczywiście administracja serwerami ;-) ) #it #kiciochpyta #zalesie #pytaniedoeksperta ( #spamtagami )
Czy programowanie jest niezbędne aby rozpocząć karierę w chmurze. Jeśli tak to jaki język?
w wakacje wiele korpo szuka pomocy na krótki okres , mozesz sie zalapac, to fajne doświadczenie
@mmichal: Fajny pomysł! Dzięki.
@mmichal: No to już mam pierwsze tropy, stokrotne dzięki!
Który język polecicie jako najprostszy?
https://github.com/kamranahmedse/developer-roadmap/blob/master/images/backend.png
IMO python, bash, ansible, terraform to must have jak chcesz być devopsem. Do tego teraz wszędzie Kubernetes. No i jako ze devops to Dev plus ops to fajnie byłoby znać język w którym programuje development. Jak firma robi apki w Javie to fajnie byłoby ja znać i mieć doświadczenie jako programista. Do tego musisz znac system budowania, który wykorzystują deweloperzy, np. Maven. Jakieś toole do
I pamiętaj że chmura to praktycznie brak administracją serwerów. Nie trzeba ich paczować czy sama ich konfiguracja jest minimalistyczna. Jak jest nowy kernel czy pacze to ubijasz instancje i wstaje nowa piękna pachnąca i z paczami.