Wpis z mikrobloga

Hej, reklamowałem niedawno buty New Balance, dzień po założeniu ich pierwszy raz zauważyłem szramę, której na pewno nie zrobiłęm, a objawiającą się jako przerwanie siateczki na długości ok 1-2cm, które raczej będzie postępować.

Reklamacja została odrzucona. Co powinienem robić dalej? UOKiK? Może polecicie mi jakiegoś przychylnego rzeczoznawcę i podpowiedź jak dalej postępować z tym fantem? Ile mam czasu na odwołanie się od decyzji? Jaka ścieżka będzie najpewniejsza i bezbolesna?

#reklamacje #reklamacja #prawakonsumenta #uokik #newbalance #sneakers #buty
  • 18
@LowRyder_: Jeszcze nie widzałem uzasadnienia, dostałem tylko SMS, że odrzucona, dzis po pracy jadę odebrać, wrzucę tutaj. A powiedz mi jakie mam opcje w zależności od odpowiedzi?
@Volki: Dobra Mireczku, nie ma co z Tobą dyskutować skoro nie wykazujesz nawet odrobiny chęci na przeczytanie ze zrozumieniem. Jak kolega @gorfag znajdzie rzeczoznawcę to dostanie odpowiedni papier z odpowiednim podpisem i z odpowiednią pieczątką, następnie z tym papierem może coś zdziałać u UOKiK. Tak jak powiedziałem, nie chcę wdawać się z Tobą w bezsensowne rozmowy skoro nie wiesz jak działa w/w instytucja.
@LowRyder_: A czy możecie mi polecić jakiegoś dobrego i taniego rzeczoznawcę? Pamiętam, że z rok temu czytałem tu jakąś pozytywną historię reklamacji, gdzie ktoś używał jakiegoś "polecanego" rzeczoznawcy, nie wiem czy nie z Bydgoszczy (Białegostoku? coś podobnego). Ktoś, coś?
@LowRyder_ Przez takich jak ty potem ludzie powtarzają jak mantrę, żeby kontaktować się z UOKiK, który nie zajmuje się indywidualnymi sprawami konsumenta.
Od tego są powiatowi Rzecznicy Praw Konsumenta i do nich trzeba się zwracać.
@Volki: Tylko co może RPK? O ile wyśle pismo, na które sprzedawca ma odpowiedzieć i się ustosunkować w ciągu X dni (14 lub 7). Następnie sprawa jest zamiatana pod dywan, bo sprzedawca odpowiedział i UOKiK nic nie może zrobić.