Wpis z mikrobloga

Nissan Figaro (1991-1991)
1,0 R4 turbo 77KM

Jak już nie raz pisałem: Uwielbiam to autko! Niby to tylko Nissan Micra II generacji z lat 90, ale patrząc z zewnątrz nikt tego nie dostrzeże. Nie wiem co projektant miał, na myśl, ale taki retro style w Japonii to nie jedyny przypadek z tamtego okresu.

Za projekt auta odpowiada niejaki Naoki Sakai - nie mylić ze znanym skoczkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°), który zyskał sławę już w młodym wieku projektując koszulki z motywami tatuaży... (nic więcej znaleźć nie mogę). Potem kontynuował swoją karierę bliżej przemysłu wspólpracując między innymi z Olympusem i Nissanem. W wyniku współpracy z tą drugą firmą powstaje coś co marketingowcy sprzedawali jako Pike Factory. W latach 1985-1989 na Tokyo Motor Show Nissan zaprezentował trzy concept cary. Pierwszy był Be-1 (na zdjęciu po prawej), potem Pao (środek) i w końcu Figaro. Każdy z nich był odbierany tak dobrze, że Nissan decydował skierować je do limitowanej produkcji.

#youngtimer pełną gębą i duży potencjał na klasyka. W Polsce jest parę sztuk tego dziwoląga, na zdjęciu pierwsza, którą spotkałem w PL.(Tu wcześniejsze fotki jeszcze sprzed przerejestrowaniem na #zolteblachy). Wstępnie Nissan miał wyprodukować 8000 sztuk, ale w związku z ogromnym zainteresowaniem klientów zwiększyli produkcję. Sumarycznie w 1991 roku wyprodukowali trochę ponad 20k sztuk. Prawdopodobnie wszystkie powstały z kierownicą po prawej stronie.Pierwotnie oferowany za ok. $13,500, teraz za dobrze zachowane sztuki trzeba zapłacić podobną kwotę.

Inna sztuka spotkana w Lądku.

-----------------------------------------------------------------------
#carpedia - czyli moje spoty z jakimś dodatkowym opisałem <--- obserwuj/czarnolistuj
#ciekawostki
#carspotting #carboners #nissan #figaro #cabrio #jdm #r4 #warszawa
superduck - Nissan Figaro (1991-1991)
1,0 R4 turbo 77KM

Jak już nie raz pisałem: Uwi...

źródło: comment_3z9RAKYH7RUp5y2jDESBi7VKfpHE3Gls.jpg

Pobierz
  • 25