Wpis z mikrobloga

@OrangeEkspert #orange zwróciłem telefon w ramach rękojmi i dostałem odpowiedź, że "serwis stwierdził mechaniczne uszkodzenie obudowy i wyświetlacza nie podlegające warunkom naprawy gwarancyjnej" - zdanie jest sformułowane tak jakbym zgłosił uszkodzenie obudowy mimo, że zgłosiłem uszkodzenie pamięci NAND. "Uszkodzenie obudowy i wyświetlacza" jest minimalne, to tylko nadkruszone szkło, a ekran działa w tym miejscu normalnie (nie jest nawet szorstki od pobicia, bo pobicie szkła jest "wewnętrzne", nie dotarło na zewnątrz ekranu). Mam 5 dni na odpowiedź, ale nawet nie podali numeru telefonu, maila... mam im wysłać list pocztą? Mam tu w ogóle jakiekolwiek szanse na cokolwiek czy olać sprawę i przenosić numery do T-Mobile? :P

  • 14
  • Odpowiedz
@Solitary_Man: w tym telefonie to nieopłacalne, ale z tego co mówisz to gdybym najpierw wymienił szybkę w autoryzowanym serwisie na własny koszt, a później oddał na gwarancję z powodu uszkodzonej pamięci NAND to by mi przyjęli? Uszkodziłem ekran w tydzień po zakupie, minęło półtora roku, to są niepowiązane sprawy... no ale mam nauczkę, teraz już wiem dlaczego ludzie noszą te wieśniackie pokrowce. ;c
  • Odpowiedz
@Dijuna: trzeba było zgłosić na niezgodność towaru z umową. Wtedy masz gdzieś warunki gwarancji, aczkolwiek dalej się przepychasz w podobny sposób i koniec może być podobny.
  • Odpowiedz
@Dijuna: no to piszesz na adres sprzedawcy, że nie interesują cię warunki gwarancji... zgłosiłeś niezgodność towaru z umową kupna w postaci ukrytej wady pamięci flash, która ujawniła się w terminie X miesięcy. Do 12 miesięcy teraz jest chyba domniemanie wady z winy producenta.
Tylko upewnij się że zgłosiłeś na niezgodność towaru z umową kupna jako konsument. W przypadku firmy/DG nie ma czegoś takiego.
Pewnie i tak będą chcieli wcisnąć ci,
  • Odpowiedz
trzeba było zgłosić na niezgodność towaru z umową.


@Djelon: co xD
Rozumiem, że jakby OP, rzucał telefonem gdzie popadnie i zepsuł dotyk, ekran, mikrofon i głośnik to mógłby zgłosić niezgodność towaru z umową pisząc, że np. padł mu minijack po 13 miesiącach? XD
W jakim świecie coś takiego jest możliwe xDDDD
  • Odpowiedz
@czikapu niezgodność towaru z umową = rekojmia. Czyli coś co jest uregulowane prawnie, w przeciwieństwie do gwarancji producenta która najczesciej można się podetrzec
  • Odpowiedz