Wpis z mikrobloga

Do pierwszej rundy X sezonu ACLeague, Motorsport Capsule GT3 Cup, pozostały już tylko dwa tygodnie. Oznacza to, że dzisiaj wieczorem blisko 100 kierowców starło się tradycyjnie na trzech serwerach w rozgrzewkowym wyścigu testowym na legendarnej pętli Nürburgring Nordschleife. Był to ostateczny sprawdzian przed właściwym startem sezonu.

W wyścigu Pro wygrał... MrKubool!
http://managerdc7.rackservice.org:50915/sessiondetails?sessionid=1025
W wyścigu Semipro wygrał... Dmnick!
http://managerdc7.rackservice.org:50175/sessiondetails?sessionid=1021
W wyścigu Am wygrał... Simcoe!
http://managerdc7.rackservice.org:50456/sessiondetails?sessionid=1929

Gratulacje dla zwycięzców i wszystkich, którzy przetrwali "Zielone Piekło" (21 osób w Pro, 18 osób w Semi, 14 osób w Am)!

Jak Wasze wrażenia? Poniżej kilka słów ode mnie.

W poprzednim sezonie GT3 jeździłem za kierownicą SCG 003S. W tym sezonie wybór padł na ten sam samochód. Może nie jeździ mi się nim najszybciej, ale zdecydowanie najprzyjemniej. Maszynę do walki wystawia zespół Pixel Racing z misternym malowaniem przygotowanym przez Skethoo. Ciekawostka: SCG pracuje już nad nowym 004 z kierownicą na środku i wyścigowymi specyfikacjami klas GT3 oraz GTE. Może zobaczymy je w przyszłości w Assetto Corsa Competizione?

Prekwalifikacje do "zerówki" były wyjątkowo długie... o ile tylko ktoś miał cierpliwość i czas na Nordschleife, gdzie jedno okrążenie razem z kawałkiem pętli grand prix twa ponad 8 minut (nie licząc Wiadomo-Kogo). U mnie z czasem było średnio, więc w miniony weekend wpadło tylko kilka kółek pomiarowych, każde szybsze od poprzedniego, które nie dawały nawet pewności na Am. Ostatecznie udało się załapać na trzeci serwer.

Wyścig. Jak zwykle na Nordschleife, najważniejsze - przeżyć. Długi trening, aklimatyzacja, wyrobienie planu na trzy stinty na softach, niewiadome paliwowe i taktyczne zajęcie dobrego miejsca na widowni w ostatnim rzędzie. Za oknem minus dziesięć, w pokoju coraz goręcej. O, startuję pod górkę.

Pierwsze okrążenie zgodnie z planem: ktoś ogląda barierki, ktoś dogląda trawę, ktoś inny stoi wryty pionowo nosem w ziemię. Wszystkich udaje się bezpiecznie wyminąć. Na początku drugiego okrążenia awansuję przez te wszystkie incydenty z miejsca 31 na 18. Niestety na pierwszym kółku na zakręcie przed najdłuższą prostą dostaję raz w tyłek i drugi raz z boku. SCG poobijane, ale jakoś się trzyma. Drugie okrążenie, awansuję na miejsce 17, 16... I okazuje się, że SCG po obiciu tak dobrze się jednak nie trzyma. Tyłek na chwilę uciekł i poszło. Trawa, piasek, barierki. Aero skasowane, szyba rozbita, przednie zawieszenie nie przypomina samo siebie. O nie, nie wygrasz ze mną, Nordschleife. Wracam na tor na ostatnim miejscu. SCG ledwo skręca, przód tak przestawiony, że opony przeżywają katusze w ogniach piekielnych. Na prostej maksymalnie 260 zamiast prawie 300 km/h. Z trudem dojeżdżam do pitów, w których rozgrywa się inna, osobista tragedia: bez znaku życia stoi przede mną Lamborghini Tuchana.

Naprawy trwają wieczność. Na domiar złego przekraczam prędkość i dostaję drive through. No to pozamiatane. Wracam na tor na miejscu 24 z pełnym bakiem i nowymi oponami. Trochę to psuje plan ale nadal jedziemy na trzy softy. W międzyczasie odpadło kilka osób. Dobrze by było odzyskać 16 miejsce, prawda? Jedziemy! DNF jeden, drugi, trzeci i kolejne... Jestem 18. Softy trzymają należycie ale tempo mam średnie. Ani nie zbliżam się do nikogo ani nie oddalam. Znowu się poobijałem i tracę na przyczepności. Najbliższy samochód kilka minut przede mną. Jestem tylko ja, SCG i Nord...

Niecałe 30 minut do końca. Ostatni pit stop. Wracam na tor! SCG żądne krwi, coraz szybsze, coraz pewniejsze siebie. Przedostatnie okrążenie: cały Tracker na zielono! Zbliżam się do grupy trzech-czterech samochodów przede mną w ekspresowym tempie. Przed początkiem okrążenia miałem ponad 50 sekund straty, na końcu niecałe 20 sekund. Po drodze nowe PB, niecałą sekundę gorsze od najlepszego kółka lidera. O tak!

Ostatnie okrążenie. Tracker znowu cały na zielono. Niestety cisnę tak, że przesadzam, odbijam się od barierek i ląduję w poprzek toru z dużymi uszkodzeniami. Kilka sekund straty do samochodu przede mną urosło do ponad pół minuty. Nie tak miało być. Pozostaje dojechać do mety... na której okazuje się, że jest do zrobienia jeszcze jedno okrążenie! Tuż przed jego końcem widzę już niedaleko przed sobą inny samochód. Ale jest już po wszystkim - kończę na ostatnim, 14 miejscu. Jakie to było dobre...

Dzięki wszystkim za wyścig!

#acleague #simracing #assettocorsa
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Plupi: Z mojej strony można powiedzieć, że wyścig nieco nudny, z drugiej strasznie wymagający.
Postawiłem sobie przed tym wyścigiem jeden cel, dojechać do mety bez rozwalenia się i można powiedzieć, że się udało. Q Bardzo przyjemne, pierwsze pomiarowe na spokojnie, chyba 3- czas, drugie pomiarowe to już pełen ogień, alb się uda, albo wyląduję w bandach - udało się meta, ostatecznie 3 miejsce z czasem 8:03...

Start wyścigu, oczywiście obawy, aby nie dostać strzała w tył, zajmuję wewnętrzną w T1, aby uniknąć ataku z tyłu. 3 miejsce po pierwszych zakrętach, bez przygód, bez kolizji, zawodnik na 2 miejscu zaczyna strasznie lagować, szczęśliwie unikam kolizji i wskakuję na 2 miejsce. Od tego momentu zaczyna się walka z torem i własnymi słabościami, kierowca za mną 2 sekundy z tył, po jakimś czasie uciekam i jadę kompletnie samotny, nie pozostaje nic innego jak kręcić coraz lepsze lapy i unikać błędów.

Koniec 6 okr - pit stop, większość osób tez zjeżdża, również kierowca z 3 miejsca, nad którym miałem przewagę około 10 s. Nowe gumy można szaleć :D Lepszy czas, kolejne okr znowu lepszy, grip wskakuje na 100%, zadziwiam samego siebie robiąc czas 8:01... Patrzę na zegar 30 minut do końca, 28, 24, 20 minut, rekord zrobiony, przewaga spora, powinienem zwolnić...niestety
  • Odpowiedz
@Plupi: Preq pojechałem na spokojnie, nie lubię hotlapować na tym torze, tylko rekreacyjnie, więc jedynie miałem nadzieję o pro, wyszło.
Przed kwalami miałem problemy z wejściem na serwer, wywalało mnie, wejść nie chciało. Wkurzyłem się, na ochłonięcie pojechałem spokojnego lapa, daleki słaby czas, przy próbie poprawki już na T1 zobaczyłem Drousera i go puściłem - c--j, niech jedzie, ja i tak nie mam ciśnienia.

A wyścig... ideolo, oprócz 3ch ostatnich
  • Odpowiedz
@Plupi U mnie R0 mocno pechowy ale zrzucę to na barki przeziębienia, które od kilku dni mi towarzyszy ; )

Prekwale standardowo - mało czasu na grę + długi tor wiec nawet nie napalalem sie na inny serwer niż AM (naprawdę podziwiam osoby, które wyjezdzily kilkadziesiąt okrążeń :P). W końcu to tylko R0 więc ciśnienia nie było.

Kwalifikacje pechowo. Ciągła jazda za kimś wolniejszym, jakieś dziwne przepychanki itp. W koncu puscilem wszystkich w cholerę, dałem po gazie i ... zakończyłem na bandzie totalnie niszcząc samochód. Zostałem juz w tym miejscu do konca, ostatecznie lądując gdzieś w połowie stawki.
  • Odpowiedz
Ja o dziwo jestem bardzo zadowolony. Kwalifikacje zawaliłem...ledwo dojechałem do pita i tak już zostawiłem, także start z przedostatniej pozycji. Przegapiłem start bo ktoś krzyczał na disordzie żeby trzymać hamulec na wzniesieniu i się zagapiłem więc zaraz byłem ostatni ale później już było tylko lepiej. Jechałem spokojnie bez zbędnych ataków. Udało się wyminąć kilka karamboli z uszkodzonym przodem i stuknietym bokiem ale nie przeszkadzało mi to za bardzo. Jechałem dwa razy na
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Plupi: Miesiąc trenowania by skończyć na 2 kółku. W kwalifikacjach straciłem 7 sekund do mojego PB, więc ruszalem z końca stawki. Na pierwszych kółkach udało się przeskoczyć o 5 oczek, potem w sześciu jechaliśmy na tej długiej ostatniej prostej no i musiało się coś stać (vid rel).
Okropny wyścig dla Spaghetti Racing, Luka miał problemy techniczne, ZOOBBQ uczestniczył w tym incydencie co ja.
Potem chciałem jeszcze jechać, zjechalem do boksu
  • Odpowiedz
@Plupi: Własnie oglądam sobie stream. Świetnie się oglada! Drouser, ale peszek z tym fail pit'em, współczuje. Swoją droga dla mnie jest to bug map'y jak można wjechać do nie tego pit stopu, ten wjazd powinien być zagrodzony.

PS> jest gdzies do obejzenia SemiPRO z komentarzem?
  • Odpowiedz
@nino_onin: trzeba zmniejszyć jakość powtórki w ustawieniach gry (jakość = częstotliwość z jaką dane są odkładane), warto też mieć Content Managera, jeśli nie masz: z automatu odkłada powtórki z treningów, kwali i wyścigu bez potrzeby wychodzenia z gry i dodatkowego klikania
@nie_w_szczepionke: jeśli będę powtórki to pewnie pojawią się na ligowym Dysku Google, niech ludzie wrócą z pracy/szkoły/uczelni to może wieczorem coś się wykluje
  • Odpowiedz