Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanie o odpalanie auta z kabli

Z tego co wiem, jest taka kolejnosc:
1. Plus dawcy
2. Plus biorcy
3. Minus dawcy
4. Minus biorcy [ewentualnie jakis metalowy element auta]
5. Probowac odpalic biorce
6. Odlaczac odwrotnie

Dobra, to jasne, co chcialbym wiedziec:
1. W ktorym momencie odpalic dawce? Przed punktem 0, czy miedzy 4 a 5?
2. Jak sie uda odpalic biorce, to odlaczam kable na obu wlaczonych silnikach?
3. Jak mam benzyne, to moge bezpiecznie odpalac / byc odpalanym przez ropniaka?

#samochody
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@DryfWiatrowZachodnich:
1. Odpalasz auto dawcy po podłączeniu wszystkich kabli
2. Tak, przy włączonych - przynajmniej biorcy, bo potem to nie wiadomo czy odpali ( ͡º ͜ʖ͡º)
3. Bez różnicy, możesz nawet od kosiarki, byle sprawny akumulator miała ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@pieczyzmc: Mam roczny markowy, wole wiedziec na przyszlosc aby kiedy ratuje kogos albo ratunku potrzebuje nie googlowac w komorce na mrozie

@artib7: @ZaQ_1: @robertx: Dziekuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I jak sie domyslam lepiej aby oba auta pochodzily troche, szczegolnie biorca, aby alternator podladowal braki?
A co do tego minusa biorcy - lepiej dopiac do minusa, czy do metalowej czesci
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: Minus do masy lepiej, bo może Ci bezpiecznik strzelić. Po odpaleniu nie ma potrzeby, żeby auto chodziło z podpiętymi kablami, za to przed odpaleniem dawca może trochę pochodzić, zanim biorca się podładuj. Możesz też dawce potrzymać na wyższych obrotach w czasie tego ładowania, nie zaszkodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@PanKracy582: Mi raz wy j----o prawie wszystkie bezpieczniki jak odpalałem żuka od Saaba i podłączyłem minusy do siebie, od tamtej pory już nie próbuję takich zabaw - zawsze minus idzie na masę. xD
  • Odpowiedz