Wpis z mikrobloga

@Thorkill:

Hurr durr, pewnie dlatego w polskiej umowie z Airbusem było, że serwis będzie robić WZL w Łodzi i na dodatek była gwarancja stałych cen części przez 30 lat.

Koszty we Francji wzrosły z uwagi na koszty serwisu i części.
  • Odpowiedz
Nie będzie żadnych kosztów paliwa dla śmigłowców,


@fenis: Tu nie o koszty paliwa chodzi, tylko o koszty części zamiennych i serwisu. A to oznacza że ten sprzęt jest bardzo awaryjny.
  • Odpowiedz
serwis będzie robić WZL w Łodzi i na dodatek była gwarancja stałych cen części przez 30 lat.


@The_Orz: Mistrzu, chcesz mi wcisnąć ze Siemoniak z Koziejem wynegocjowaliby lepsze warunki umowy z Airbusem niż rząd francuski?
  • Odpowiedz
Więc tak, mieliśmy lepsze warunki niż Francja.


@The_Orz: Weź mnie nie rozmieszaj. Ta akcja z Caracalami i WZL nr. 2 gdyby doszła do skutku byłaby jednym z największych skandali gospodarczych w historii III RP. Typowym zresztą dla tej mafii zwanej dla niepoznaki raz KLD raz PO.
Francuzi chcieli przejąć WZL nr. 2 ostatni zakład serwisowy należący do wojska. Jedyny w Polsce mający możliwości techniczne do serwisu MIG-29, MI-2, MI-8, Mi-17,
  • Odpowiedz
Ta akcja z Caracalami i WZL nr. 2 gdyby doszła do skutku byłaby jednym z największych skandali gospodarczych w historii III RP.


@Thorkill:

Konkretów oczywiście nie podajesz. Konkrety są lewackie.
  • Odpowiedz
@The_Orz: Poszukaj sobie. Wszystko jest w internecie. Przecież nie będe wszystkiego podawał na tacy, szczególnie że i tak to zignorujesz i dalej będziesz wraz z kumplami napieprzał zadaniowo propagandę.
  • Odpowiedz
@Thorkill jakim cudem w Rosji lata w cholerę śmigłowców p#sażerskich, jak to takie ultrakosmiczne koszty? Przy godzinnym locie wychodzi co, 3000zł za pasażera? Kogo na to stać? Czy może rosyjskie śmigłowce latają kilka razy taniej?
  • Odpowiedz
Czy może rosyjskie śmigłowce latają kilka razy taniej?


@Pantokrator: No pewnie że latają taniej. Wystarczy że francuski psuje się powiedzmy raz na dwa miesiące a ten rosyjski raz na pół roku (dane z palca). Przyjmijmy także orientacyjnie że koszt serwisu i części zamiennych w Rosji jest dwukrotnie tańszy niż we Francji. Można z tego podać końcowy hipoteczny wynik. Godzina lotu francuskiego śmigłowca jest 6 razy droższa niż rosyjskiego.
  • Odpowiedz
@Thorkill: nie wiem czy wiesz, ale zarówno śmigłowcami jak i samolotami nie latasz do momentu aż wystąpi awaria. Reżim technologiczny naklada obowiązek przeglądów po określonej liczbie przelatanych godzin. Większość elementów ma tzw resurs, tzn może przepracować ileś tam godzin i wymienia się je na nowe mimo że potencjalnie mogłyby pracować dalej. To nie auto że jezdzisz az padnie. Żeby wyciągać logiczne wnioski na podstawie dedukcji trzeba znać przynajmniej w minimalnym
  • Odpowiedz
@bombastick: Fakty są takie że koszty użytkowania Caracali po przetestowaniu ich w warunkach quasi-bojowych (nazwijmy to misyjnych) wzrosły z 19 tys. euro do 34 tys. euro. Czyli o około 80 proc. Dla porównania koszt eksploatacji naszych Mi-17 (misja w Afganistanie) wzrósł z 11 tys. zł w eksploatacji zwykłej w Polsce do 14 tys. w eksploatacji misyjnej. czyli wzrost o około 35 proc.
Takie są fakty. One mówią jakby wszystko na
  • Odpowiedz