Wpis z mikrobloga

Witajcie Mirasy. 9 dni temu zakupiłem w x-komie laptopa msi i od samego początku były z nim problemy. Kilka razy dziennie wyrzucał bsody. Sterowniki są aktualne, instalowałem je z płyty dołączonej do zestawu, następnie po coraz to większej frustracji wgrałem system (windows 10 pro x64 oryginalny) na nowo, tym razem wgrywając sterowniki ze strony MSI, lecz nie poskutkowało. Kupiłem również u nich dysk goodram iridium pro 240 i próbowałem wgrać system na ten dysk (i oryginał i pirata), lecz jak sypało tak dalej sypie. Testowałem pamięć memtestem86 ok 4 godziny, dysk crystalem, hdtune i nic nie wykazało błędów. W CPU-Z pokazuje mi taktowanie procesora ok 3.4GHz w idle, gdzie oryginalnie w procesorze jest 2.8GHz (w turbo 3.8). Bios oczywiście zaktualizowany do najnowszego ze strony MSI. Rozmawiałem na czacie x-kom.pl z konsultantem i powiedział mi, że jest możliwa wymiana sprzętu na nowy od ręki, jeśli się z nimi skontaktuję. Komputer jest mi potrzebny do pracy. W event viewerze godzinę po zainstalowaniu systemu pokazuje mi ponad 300 błędów. Bluescreeny pojawiają się nieregularnie, czasem 5x z rzędu, czasem dwa razy dziennie. Niestety nie mam screenshotów, ale po każdej awarii zapisywałem kod błędu. Najczęściej pojawia się "WHEA UNCORRECTABLE ERROR 0x00000124", następny w kolejce częstotliwości jest "irql not less or equal" ale nie jest pokazane, co go spowodowało, później "service exception dxgmms2.sys" następnie "memory managment" i na samym końcu "kmode exception non handled" i wczoraj wysypalo jeszcze "Kernel security check failure Inteleppm.sys". Po kolejnej instalacji z rzędu spróbowałem zainstalować sterowniki z oficjalnej strony msi, myśląc że te z płyty są po prostu nieaktualne i one powodują błąd. Wyłączyłem nawet cyfrowe podpisywanie sterowników, ale wciąż się sypie. Powiedzcie mi, zwracał ktoś kiedyś sprzęt na zasadzie rękojmi w x-komie? Ile czeka się na rozpatrzenie wniosku, tj. dostanę sprzęt od ręki, czy leci do serwisu na 2 tygodnie, tam stwierdzają, że rzeczywiście umar i nie żyje i dopiero wtedy dostaję nowy sprzęt, lub podejmują się jego naprawy?
#xkom #rekojmia #laptop
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@hustle moim zdaniem najprosciej - zwroc w ciagu 14 dni bez podawania przyczyny i kup drugi
Albo dzwonisz i pytasz czy ci wymienia od reki, jak nie to zwrot.
Szkoda czasu na uzeranie sie jesli nie beda chciec zalatwic sprawy od reki.
  • Odpowiedz
@coll3l: o, tego nie wiedziałem. Wziąłbym od razu inny komputer w razie w, tylko powiedzcie mi, czy wtedy najlepiej jest go zamówić stojąc przy kasie on-line? Wtedy zamówienie będzie brane pod uwagę, jako zakupione przez internet i w razie wypadku mam większe prawa, niż w wypadku kupna go stacjonarnie?
  • Odpowiedz
@hustle wypelniasz u nich na stronie formularz ze zwrotem, podajesz numer konta gdzie ma kasa wrocic, odsylasz (albo odstawiasz do wybranego salonu) sprzet i czekasz 2-3 dni na decyzje i potem 1-2 dni na przelew.

Ja jak zwracalem sprzet do xkomu to w poniedzialek odeslalem kurierem, we wtorek byla decyzja i w srode hajsy na koncie.
  • Odpowiedz
@hustle: Nie ma znaczenia jak zamówisz laptopa (w sumie to nie ma znaczenia czy w X-komie), masz uruchomiony kredyt z bankiem, a kase w ręce, możesz z nią zrobić co chcesz. Z tego co wiem to nie ma różnicy pomiędzy zamówieniem w salonie, a zamówieniem przez neta w X-kom.
  • Odpowiedz
@hustle: Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji z notebookiem, cieszymy się jednak, że udało nam się wszystko rozwiązać od ręki :)
  • Odpowiedz