Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mam już trochę stare ale ekonomiczne autko z LPG, 5-drzwiowe, wejdą 2 rowery, można pojechać na wakacje itd.
Full opcja, mega wygodne fotele (12h bez zmęczenia można przejechać).
Nic nie stuka, nic nie puka, nie ma rdzy, 17 zł za 100 km (a robię ze 2 - 3 tys. miesięcznie choćby z tego faktu).
Klima w lato chłodzi po parunastu sekundach tak, aż się można rozchorować. W zimę tak samo, benzynka grzeje po 2 km.

Stać mnie na nowsze auto ale #rozowypasek ma chyba problem z tym, że moje auto jest z 2000 roku.
Tym bez większych problemów pojeżdżę jeszcze z 2 - 3 lata, silnik igła pomimo 280 tys.
ALE NIE, MŁODSI KOLEDZY ODE MNIE MAJĄ NÓWKI AUTA Z SALONA ALBO KILKULETNIE AUDI OD NIEMCA.

No i ma focha, czuję dystans w związku xD Nie będę zmieniał samochodu na pokaz, kiedy aktualne praktycznie nie kosztuje mnie nic.
Po co mi jakieś problematyzcne TSI, TFSI czy diesel z przebiegiem 200 - 300 tys. (a na takie z salonu za 100 tys. PLN to mnie niestety nie stać).

Co weekend gdzieś jedziemy i naprawdę podróże tym samochodem kosztują grosze. Szczególnie, że uwielbiam robić kilometry a ona się do paliwa nie dopłaca.

Trzymajcie mnie, bo po 4 latach wychodzi z niej jakaś księżniczka czy coś (,) Czy może ja jestem jakiś szczodry?

Naprawdę wolę jeździć co tydzień gdzie się chce niż liczyć PLNy.

#zwiazki #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: sokytsinolop
  • 80
@rothenburg-vw: jeszcze zależy co to było dokładnie ale więcej niż 4 gwiazdki nie dostało żadne auto z 2000roku. 4 gwiazdki to jeszcze ujdzie ale poniżej to może być mielonka


@lubielizacosy: gwiazdki NCAP to żaden wyznacznik, bo wymagania zmieniają się (rosną) co roku. Samochody z przełomu wieku w aktualnym (2017) teście nie otrzymałyby więcej niż jednej gwiazdki.

Od bieżącego roku punktowane są systemy chroniące przed najechaniem, czyli m.in. radar, który zahamuje
@rothenburg-vw: ale ogólnie mi chodzi o wytrzymałość konstrukcji samochodu a to się nie zmienia, mogą dawać jakieś punkty za radary i miliony poduszek ale jeśli karoseria nie wjedzie do kabiny to człowiekowi nic się nie stanie bo i wówczas w testach sprawdzano to na manekinach a człowiek się przecież nie zmienił przez 17lat. Znaczy stać się może przez przeciążenie ale to to już loteria. Wolałbym siedzieć w Mercedesie MLu z 1999roku
oboje prestiżowy zawód (lekarz i programista)


@AnonimoweMirkoWyznania: znaczy, nie wiem gdzie jest lekarzem a ty gdzie programistą ale zawód lekarza przestał być prestiżowy hmm, no ze 20 lat temu a zawód programisty właściwie nigdy prestiżowy nie był. Poza tym raczej nie zarabiacie "prestiżowo" bo jednak macie jedno 17 letnie auto z gazem które liczysz ile pali na 100 km i nie stać cię na wygospodarowanie 2000 PLN miesięcznie z budżetu żeby
@rothenburg-vw: ale ogólnie mi chodzi o wytrzymałość konstrukcji samochodu a to się nie zmienia,


@lubielizacosy: oczywiście, że się zmienia, widać to po filmie powyżej gdzie jest 17 lat różnicy między modelami. Prędkości wykonywania testów rosną co jakiś czas rosną, bo testy przestają być miarodajne.

jeśli karoseria nie wjedzie do kabiny to człowiekowi nic się nie stanie

xD co za bzdury, bez kurtyny przy strzale w bok na 100% masz przetrącony
@rothenburg-vw: od 1997roku w euroncap jest prędkość 64km/h przy bocznym strzale to nawet samochod z 2000 roku ma poduszki w fotelu w bmw 7mce były już kurtyny itd. wiadomo im młodszy samochód tym lepiej ale fizyka też robi swoje i cięższy wygra z lżejszym
przy bocznym strzale to nawet samochod z 2000 roku ma poduszki w fotelu w bmw 7mce były już kurtyny


@lubielizacosy: z tyłu ogromna większość nie ma, a same boczne nie chronią głowy wcale, ani tak dobrze miednicy jak aktualne samochody. Super, że w najwyższym modelu samochodu premium w 2000 roku były kurtyny, ale OP takim nie jeździ, a w aktualnie są nawet w segmencie A.

Zresztą o czym my tak naprawdę
@rothenburg-vw: oczywiście że jest, wyżej napisałem że wolałbym terenówkę z 2000roku niż fiata pande z 2017r w kwestii zderzenia i czołowego i bocznego, natomiast jakby porównać dwa mercedesy ML z 2000 i 2017 to wolałbym siedzieć w nowym xD
beka jak ludzie żydzą na swoim bezpieczeństwie


@rothenburg-vw: myślę że jak by każdego było stać na nówki z salonu, to by nie żydzili ( ͡º ͜ʖ͡º)
@AnonimoweMirkoWyznania: powiedz niech się buja autobusem jak nie pasi.
sam mam furmankę rok starszą, miewa swoje fochy i co roku muszę wrzucić jakiś pieniądz, ale nic poważnego. w innym wypadku miałbym zagwozdkę, a tak samochód mocny, piękny, bez rdzy