Wpis z mikrobloga

Polecam streaming na żywo (ENG) z szybowcowych mistrzostw świata FAI Sailplane Grand Prix, które odbywają się nad niebami Wrocławia.
Lotnisko podejmujące imprezę to Szymanów we Wrocławiu.
Inauguracja oraz pierwszy wyścig rozpoczął się w sobotę, a wygrał go oczywiście Sebastian Kawa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dzień drugi - Niedziela i wygrana Niemca Hermanna Leuckera, 18 sekund przed Sebastianem.
Obecnie piloci zawracają z odcinka OBORNIKI -> ŚCINAWA ze względu na niebezpieczne warunki panujące na trasie przelotu - burzę.
Polecam stream:
FAI Sailplane Grand Prix Wrocław 2017

  • 11
  • Odpowiedz
@AwizisieAkat: warto posłuchać, jest kilku specjalistów, ciekawie komentują i wdrażają w ten niepopularny w Polsce sport. Nie jest to proste dla odbiorcy #!$%@?ńsko rodem z F1, czy motoGP, ale nie na tym to polega ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@fajazdrowia: celem zawodów jest pokonanie trasy w jak najkrótszym czasie.
Technicznie trasa jest zawsze dłuższa, niż 100 km, a sędziowie na porannym briefingu w oparciu o aktualne warunki meteorologiczne wyznaczają punkty i w takiej kolejności muszą być one pokonane (przecięte), aby zaliczyć wyścig.
Oczywiście sprawa jest dużo bardziej skomplikowana, np. punktów nie można przeciąć w promilu >1km, za każdy metr powyżej wyznaczonej wysokości przecięcia punktu doliczany jest czas karny do końcowego
  • Odpowiedz
@fajazdrowia: @velaskez: sorki za poślizg, już nadrabiam: obowiązkowo w każdym szybowcu musi być urządzenie (domyślnie GPS) zgodne z systemem antykolizyjnym FLARM, np. takie coś:
LXNAV LX 8080
Zabronione jest natomiast montowanie sztucznego horyzontu, kompasów, koordynatora zakrętów, a także wszelkich urządzeń umożliwiających lot w warunkach IFR - czyli cały przelot musi odbywać się na podstawie wizualnego kontaktu z ziemią (coś w stylu VFR).
  • Odpowiedz
@velaskez: specjalnie dla Ciebie wygrzebałem dwa podpunkty z regulaminu:

1. All sailplanes must carry a FLARM compatible device.
2. The following instruments may not be fitted:
- Bohli, Schanz, KTI or other gimballed compass
- Turn indicator or Artificial Horizon
- No instrument to fly without visual reference to the ground may be used during the
contest.

Co do LXów i wbudowanych w nie sztucznych horyzontów, to dałem taki akurat przykład,
  • Odpowiedz