Wpis z mikrobloga

Zapytam panów mirków z działu #motoryzacja i #tuning.
Czy takie przerzucenie systemu chłodzenia na tył ma szansę nie zagotować silnika? Motor będzie duży, bo V8, umieszczony na przedzie pojazdu.
Z racji ciasnoty w komorze silnikowej i potrzeb natury praktycznej, chłodnica musi być gdzie indziej. Planowałem zamocować ją zamiast szyby tylnej, a za pasażerami zmontować gródź.
Chciałbym możliwie zachować przestrzeń dla pasażerów na tylnej kanapie. Nie będą tam witać często, raczej okazjonalnie.
#poloneztrophy #halotupowstajesandrail #bmw #mechanikasamochodowa
___________________________
Jeśli chcesz poznać historię budowy pojazdu, zapraszam na stronę terenowego poloneza.
Pobierz SPGM1903 - Zapytam panów mirków z działu #motoryzacja i #tuning.
Czy takie przerzuce...
źródło: comment_Ti4CuwUeW5BXzNr2m13vBnPE37Iolfy3.jpg
  • 13
@SPGM1903 wydaje mi się że na tylnej szybie może być dosyć kiepski przepływ powietrza.
Chyba, że dasz spoiler(to czerwone? ), który skieruje tam powietrze, ale on wtedy będzie odciazal auto, więc trochę przypal xd
@SPGM1903: Silnik z przodu chłodnica z tyłu? Najgłupszy pomysł ever. Pompa wody by nie dawała rady tak daleko to przepompować, bezwładność cieplna ogromna bo obieg miałby ze 30L, jak byś to zagotował to z tyłu nie ma prawie wcale przepływu powietrza. Nie ma bata musisz wcisnąć chłodnicę z przodu, tnij gródź, tunel i jazda z silnikiem do tyłu musi się zmieścić to nie v12.
@SPGM1903: Zastanawiam się czy zmuszenie powietrza do zawracania nie spowoduje że ostatecznie strumień objętości powietrza chłodzącego będzie w efekcie mniejszy niż przy napływie czołowym. Ta konstrukcja wygląda na powodująca spore straty w przepływie - zawirowania, cofanie się powietrza do wlotu etc.
@SPGM1903: bmw chyba zrobiło dwa razy takie coś w konceptach. W terenówkach niektórzy dają chłodnice zamiast tylnej szyby, żeby nie #!$%@?ć jej w błocie. Musisz poszukać na forum zjazdów wyczynowych, tam pewnie mają takie rozwiązania już nie raz zastosowane.
@SPGM1903: mamy w uazie taki system sprawdza się bardzo dobrze, wenylatory chodzą częściej ale nie ma problemów z temperaturą, jak pompa wody nie będzie wydawać to możesz po prostu dodać elektryczną w obieg ja mam zmodyfikowaną oryginalną pompę i daję radę normalnie bez elektrycznej
@SPGM1903: Cwiczylem w patrolu. Jest to do zrobienia i dziala. Ale w rajdowce. W daliy ni hu hu.
Poprawialismy po cartech z Poznania. Musza byc skrzela. Zajebista sciana grodziowa. customowe wentylatory, pompy i pizga goracym w pasazerow. W ogolnym rozrachunku wiecej wad jak korzysci
@hpiotrekh: auto nie jest z gatunku sportowych na duże prędkości ;)
@Gent: dokładnie to nad tylną osią.
@Eternit_z_azbestu: gródź i tak będzie cięta, bo silnik z automatem są tak olbrzymie, że zacząłem rozważać przeniesienie chłodnicy. Powodów, dla których to chcę tam ułożyć jest dokładnie dwa: wyciągarka i atak wzniesień. Wyciągarka w terenówce rzecz niezbędna (bo to BĘDZIE terenówka), a gdy weźmiemy pod uwagę kąty natarcia, siły i ewentualne zniszczenia,