Wpis z mikrobloga

Co mogą zrobić wiry powietrza które zostawia za sobą A380? Na zdjęciu wnętrze małego, biznesowego samolotu Challanger 304 który przelatywał w przeciwnym kierunku, 300 metrów poniżej A380-800 Emirates lecącego z Dubaju do Sydney, samolot zrobił podobno od 3 do 5 beczek. Samolot do kasacji.

Załoga i pasażerowie małego samolotu biznesowego lecącego nad Oceanem Indyjskim przeżyli koszmar. Ich maszyna wymknęła się spod kontroli i zaczęła gwałtownie spadać co chwilę odwracając się brzuchem do góry. Pasażerowie dosłownie latali po kabinie, silniki wysiadły, nie działało awaryjne zasilanie. Piloci opanowali sytuację dopiero trzy kilometry niżej.


#ciekawostki #lotnictwo #swiat #technologia
turok2016 - Co mogą zrobić wiry powietrza które zostawia za sobą A380? Na zdjęciu wnę...

źródło: comment_T0eOb7NMbDDaWJcNDTAttPxkf1r9lXP4.jpg

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@turok2016: Nie pierwszy taki przypadek. Z tego co pamiętam pierwsze takie zdarzenie mialo miejsce gdzieś w Azji (chyba Kazachstan) z udziałem a320 i tamten też oberwał.

Tutaj obciazenie konstrukcji to jedno, ale przy okazji zaliczyli flame out na obydwu silnikach i jeszcze kilka bonusów.
  • Odpowiedz
Kto jest za to odpowiedzialny, kapitan załogi czy kontroler?


@PilotViper: jeśli lot był w IFR - to kontroler, jeśli VFR - pilot. Więc - kontroler. Jednak kontroler zapewnił wymagana w przepisach separację - więc... ten, kto stworzył przepisy :)
Nie ma lekko - w lotnictwie najczęściej nie ma jednej przyczyny ani jednego winnego.
  • Odpowiedz
@turok2016: Lecisz sobie wlasnym luksusowym jetem, rozneglizowane stewardessy usluguja, spijasz sobie 200 letnie whiksy, myslisz sobie, ale ja to mam zajebiste zycie i hajlajf. Mam takiego zajebistego jeta, a plebs niech sie gniezdzi w tych ciasnych airbusach...az tu jeb, bo obok przelatywal autobus z plebsem i rzuca Toba jak bura suka... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Niekoniecznie, zależy to od przestrzeni powietrznej.


@kebapf: chodziło mi o to, że oba loty były IFR - więc na tym kończymy dyskusję :)

Od przestrzeni klasy D w dół nie zapewnia się separacji dla VFR. W klasie A VFR nie ma wcale. Więc jedynie w klasie B i C możemy mówić o winie ATC.
  • Odpowiedz
@ostatni_i_sprawiedliwy:
Ja zdaje sobie z tego sprawę. Po prostu napisałem to, żeby było precyzyjnie. Tak nawiązując jeszcze do tematu to za odpowiednią separację w celu uniknięcia wake turbulence na podejściu odpowiada dowódca SP.
  • Odpowiedz