Wpis z mikrobloga

Hej, składam kompa mojemu różowemu, zastosowanie to głównie photoshop, indesign, illustrator, okazjonalnie render.
Na co postawić - GPU czy CPU? Budżet ograniczony (coś koło 4000 +/- kilkaset złotych) i zdecydowałem, że najlepiej będzie wyspecjalizować jakoś zestaw.
Z tego co doczytałem to powinienem raczej skupić się na CPU (więc najlepiej jakaś w miarę i7), płyta która obsłuży dużo RAMu i "w miarę" monitor. Karta grafiki nie musi być 'z najwyżej pułki'. Natomiast nie mogłem znaleźć jakoś informacji która by mnie w tym utwiedziła na 100% czy jakiś dokładniejszych opracowań na ten temat. Nie chcę źle doradzić wiec może ktoś z doświadczenia albo bardziej ogarnięty w temacie mi podpowie?
Drugie pytanie to o monitor - jako, że totalnie nie znam się na pracy z grafiką. Jest coś co muszę widzieć, czym się kierować? Jeśli macie jakiś model tak za ok 700zł sprawdzony, dobry do pracy dla grafika to śmiało możecie mi zaproponować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z góry dzięki za pomoc.
#komputery #zestawkomputerowy #photoshop #illustrator #gpu #cpu #kartagraficzna #monitory #pcmasterrace
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@neuromancer: Z Szopem / Indy / Illu jest tak, że i tak więcej czasu tobie schodzi na myślenie niż procesorowi na pracę pod obciążeniem. IMHO priorytety to Ram > SSD > Proc > Karta grafiki.

Rendering (zarówno 3D, jak i wideo) trochę jednak psuje szyki, bo tutaj im więcej rdzenióf tym lepiej, podczas gdy w sofcie Adobiego do 2D to głupim i5 na integrze obskoczysz większość rzeczy a wiatrak na
  • Odpowiedz
@TwigTechnology: Hm.. dzięki. W sumie to co piszesz ma sens. Muszę przemyśleć temat jeszcze, ale może faktycznie i5 styknie, a zamiast tego kupię lepszy monitor czy po prostu od razu wrzucę 32GB RAMu (a nie 16 jak wstępnie zakładałem z perspektywą dorzucenia więcej za parę miesięcy). Ten render to faktycznie tak okazjonalnie więc to nie powinien być aż taki problem.