Wpis z mikrobloga

Rozważam zakup #honda #civic w #hybryda, rocznik 2008. Przebieg 160.000, drugi właściciel, cena niecałe 5000 euro. Nie miałem nigdy do czynienia z automatami. W tym modelu jest automat CVT (bezstopniowa). Samochód jest w Holandii. Umówiłem się na jazdę próbną na jutro. Jak jest z awaryjnością w tej skrzyni? Zakładam, że pojeżdże kilka lat i sprzedam przy przebiegu 210-220 tys.

#motoryzacja #samochody
  • 9
  • Odpowiedz
@Pacjent: przodownikiem w cvt jest toyota, hond jest za mało, żeby stwierdzić jaka jest trwałość. Są skrzynie cvt, w który wymienia się wyłącznie olej (jak w Toyotach) a są i takie, które #!$%@?ły się co 40kkm (Multitronick w Vagu). Raczej bym się nie zrażał, zespół napędowy nie wysila się zbytnio więc skrzynia w dupę nie dostaje
  • Odpowiedz
@Pacjent: Zależy jak będziesz użytkował samochód. Generalnie opinia jest taka że CVT najlepiej sprawdza się w mieście. Taka skrzynia kiepsko znosi pałowanie i musisz się przyzwyczaić że podczas przyspieszania będziesz miał stałe obroty. Nie powinna wydawać dziwnych dźwięków (metaliczne stuki), pełzać na N, i powinna pełzać na D (jak puścisz hamulec auto powinno powoli się toczyć do przodu).
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Toyota przodownikiem? Miałbym odmienne zdanie, ale kłócić się nie zamierzam :)

Patrząc po markach faktycznie robiących skrzynie CVT, to z japończyków robi je sama dla siebie tylko Honda właśnie. Można śmiało generalizować, że WSZYSTKIE pozostałe marki korzystają z rozwiązań Jatco. I to Jatco jest przodownikiem w CVT. Kawałeczek z tyłu jest Fuji Heavy Industries (właściciel Subaru).
Oczywiście każdy producent dopasowuje oprogramowanie skrzyni "pod siebie".

Z aut, którymi jeździłem, CVT w
  • Odpowiedz