Mircy z #mechanikasamochodowa, jest sprawa Stałem się posiadaczem Clio 1, przebieg 120k, stan wnętrza to potwierdza, mam na to certyfikaty cztery i w ogóle. Problem jednak wygląda tak, że jakiś ciul nie zmieniał oleju przez ostatnie 4 lata jak nie wincyj. Ostatnia wymiana była przy 101 tysiącach. Stan oleju trochę poniżej normy, ale nie jestem pewien czy auto nie stało w przechyle. Pytanie jest następujące. Chcę wymienić teraz olej i zastanawiam się czy użyć jeszcze płukanki do silnika. Potem odkręcę misę i wyczyszczę ją z syfu. Zastanawia mnie kwestia czy nie zaszkodzę silnikowi, nie zacznie się gdzieś pocić, żreć oleju jak #!$%@? czy coś. Nie mam doświadczenia w tego typu sprawach i wolę zapytać niż później trochę płakać a trochę się cieszyć, że trzeba robić swapa na 1.7 turbo z Volvo ( ͡°͜ʖ͡°) Co radzicie? PS. Magnatec od Castrola jest spoko? #motoryzacja
@Tarzan_boj: ja tez kupilem niedawno i nie wiem co bylo lane i kiedy, mam zamiar robic płukanke i zalac 5w40 bo taki producent zaleca, a miske i tak musze odkrecic bo przecieka. a jak bedzie przeciekalo cos wiecej to moze zaleje 10w40. ale predzej pewnie bede staral sie naprawic przeciek
@betonowecukierki: producent niby zaleca minerala, jak wcześniej lali sam mineralny to martwię się trochę, żeby się silnik nie rozszczelnił ale z drugiej mańki jak zaleję płukankę to tak samo może się rozszczelnić
@Tarzan_boj: Jeszcze przy takim przebiegu nie powinno być tragedii. Może przed płukanką przejeździć z jedną wymianę aby cały syf jednocześnie się nie rozpuścił. Miałem kumpla który we fiacie przejeździł 40 tys na jednym oleju i go tak sprzedał.
@daniel186: dzięki, ciekawy materiał, w takim razie wezmę sobie tę płukankę teraz @biskup2k: to ze 40k na jednym oleju przejeździł to niezbyt mądre, według mnie brak powodów do radości. Olej traci swoje właściwości tak czy siak, czy to podczas eksploatacji czy podczas postoju. Olej po prostu trzeba wymieniać, żeby cieszyć się bezawaryjnością, a nie cebulić na oleju i filtrze
@Tarzan_boj Nalej świeżego oleju i za 500-1000km zalej nowy wraz z nowym filtrem. Później wymień za 5tkm. I pamiętaj ze stare silniki renault lubią szybsze zmiany niż 10tkm.
@kujtek: niee no, szczerze nie ma sensu moze sprzedam to dla kogoś ambitniejszego, auto nie powala w zasadzie niczym, ot, tyle że stan w miarę ładny i rdzy nie ma, a sam przesiądę się w coś wygodniejszego i niefrancuskiego ( ͡°͜ʖ͡°)
Stałem się posiadaczem Clio 1, przebieg 120k, stan wnętrza to potwierdza, mam na to certyfikaty cztery i w ogóle. Problem jednak wygląda tak, że jakiś ciul nie zmieniał oleju przez ostatnie 4 lata jak nie wincyj. Ostatnia wymiana była przy 101 tysiącach. Stan oleju trochę poniżej normy, ale nie jestem pewien czy auto nie stało w przechyle. Pytanie jest następujące. Chcę wymienić teraz olej i zastanawiam się czy użyć jeszcze płukanki do silnika. Potem odkręcę misę i wyczyszczę ją z syfu. Zastanawia mnie kwestia czy nie zaszkodzę silnikowi, nie zacznie się gdzieś pocić, żreć oleju jak #!$%@? czy coś. Nie mam doświadczenia w tego typu sprawach i wolę zapytać niż później trochę płakać a trochę się cieszyć, że trzeba robić swapa na 1.7 turbo z Volvo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co radzicie?
PS. Magnatec od Castrola jest spoko?
#motoryzacja
ale z drugiej mańki jak zaleję płukankę to tak samo może się rozszczelnić
Miałem kumpla który we fiacie przejeździł 40 tys na jednym oleju i go tak sprzedał.
Komentarz usunięty przez autora
@biskup2k: to ze 40k na jednym oleju przejeździł to niezbyt mądre, według mnie brak powodów do radości. Olej traci swoje właściwości tak czy siak, czy to podczas eksploatacji czy podczas postoju. Olej po prostu trzeba wymieniać, żeby cieszyć się bezawaryjnością, a nie cebulić na oleju i filtrze
moze sprzedam to dla kogoś ambitniejszego, auto nie powala w zasadzie niczym, ot, tyle że stan w miarę ładny i rdzy nie ma, a sam przesiądę się w coś wygodniejszego i niefrancuskiego ( ͡° ͜ʖ ͡°)