Wpis z mikrobloga

#rower
Kupiłem niedawno nowy rower, przełajowy. Jeszcze dużo nie jeździłem - nie było za bardzo kiedy. Zrobiłem małą rundkę i przeszkadza mi że bieżnik opony nie jest dokładnie na środku, ale w trakcie jazdy widać że "waha" się na boki.
Zdjąłem oponę, założyłem jeszcze raz, nadal nic.
Poszperałem trochę i wydaje mi się że mam za duże opony... Obręcz 622x13c, opona 622x33c. Opona Grifo Comp Series (https://www.bike24.com/p222171.html). Czy na pewno tak to powinno wyglądać? Nie chcę żeby opona spadła mi gdzieś na zjeździe...
W załączniku film jak wygląda "wahanie".
kamilspl - #rower
Kupiłem niedawno nowy rower, przełajowy. Jeszcze dużo nie jeździłe...
  • 25
skoro oska siedzi prawidłowo w widelcu obrecz jest rowna to moze kolo byo juz centrowane i ktoś przeciagnol na jedna ze stron jak oddasz do centrowania to sprawdza i wyrównają

@kamilspl:
@PanJakubek: @jjarik: @RVRE_PEPE: @anonim1133:
Koło jest fabrycznie nowe, nie ma nawet 15km przebiegu, obręcze proste, przez cały obrót równo trzymają się pomiędzy klockami.
Próbowałem układać, podciągać jakoś aby lepiej to wyrównać, ale z mizernym skutkiem. Myślałem też że może opony są zbyt nowe, długo leżały gdzieś ściśnięte na magazynie i nie zdążyły nabrać prawidłowego kształtu?
No i jeszcze kwestia taśmy wewnątrz obręczy - nie jest idealnie równo ułożona,
@kamilspl: masz wątpliwości, to zanieś na serwis. Wycentrują i założą opony i będzie cycuś. To że nowe nie znaczy że będzie perfekcyjnie. A opaska prawdopodobnie jest podklejona aby się nie motała. Ja przynajmniej taką miałem (rower nie był nowy), w dodatku tak pomiętą że szok. Zmieniłem na ładną nylonową od Schwalbe i jest gitarka.
@PanJakubek: zmień opaskę na taką pasującą do Twojej obręczy - to raz
Dwa: spuść całkiem powietrze, poodklejaj oponę od obręczy, następnie nabij tyle wiatru, żebyś mógł spokojnie uginać oponę w dłoniach (ale żeby też był jakiś opór). Stojąc bierzesz koło między nogi i dłońmi dociskasz od góry oponę do obręczy, puszczasz, obracasz lekko koło i powtarzasz. Zrób tak pełne dwa obroty kołem. Potem pompujesz oponę do maksymalnego ciśnienia zalecanego przez producenta
@kamilspl: Opona zboku na samym dole czesto ma taki pasek, patrz na niego zeby byl wszedzie tak samo wysuniety, z jednej i drugiej strony, to ulozysz opone i bedzie git, wiem co mowie bo tez zakladalem 33c na obreczy 13,5mm...
@kamilspl: zrób jak pisze @krzysiekdw, pojeździj trochę. jeżeli opona jest na drucie, to ten mógł się gdzieś skrzywić i trzeba go naprostować. generalnie niczym to nie grozi, ot - estetyka. Na pewno nie słuchaj ancymonów piszących o krzywym kole xD
@kamilspl: raczej nie, bo druty siedzą normalnie w rancie. to reszta gumy się źle układa. poroluj oponę w lewo/prawo przy 1,5-2 atm, z 7-10 razy napompuj do maksa z opony.
gdzie kupiony rower?
@fixie: B4R jak kiedyś pisaliśmy ;) Myślałem żeby do Andrzeja napisać w tej sprawie, ale nie chcę mu zawracać głowy. I tak oczekując na zamówienie często do niego dzwoniłem, a ponadto sprzedał mi rower 300zł taniej, chociaż wcale nie musiał.