Wpis z mikrobloga

@kamilspl: no cena katalogowa to jakieś nieporozumienie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szosa na tym osprzecie i carbonowym widelec to zwykła oferta za ta cenę
jak chcesz wydać już 3 kafle to dorzuciłbym coś więcej na przelaja żeby mieć jakieś sensowne hamulce i przynajmniej tiagre ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ale może jakiś przelajowiec zaraz sie zgłosi i powie coś więcej ( ͡° ͜
@Szaber no właśnie chciałbym coś głównie na szosę z możliwością pojeżdżenia po leśnych ścieżkach. Oczekuję że sprzęt będzie bardziej wytrzymały od zwykłej szosy i zdatny do jazdy po złej nawierzchni.
@dzester: Przełaje zawsze będą droższe od szosy z tego samego względu, z którego szosy są droższe od mtb. Za 2999 nie znajdzie się lepszej oferty niż przedstawiona, bo przełaje na Tiagrze (w polskich warunkach) to coś w okolicy 4-4,5 tys. zł.
@Szaber: to jest typowo szutrowy rower
@kamilspl: Bier to, raz że kapitalna cena, dwa że bardzo dobra rama (miałem ten model z kolekcji 2014), trzy że kapitalna obsługa
to jest typowo szutrowy rower


@fixie: Nie chce mi się wnikać w geometrię, natomiast jak wspomniałem wyżej: mieszkam w górach, wczoraj jeździłem po szutrach i od takiego roweru oczekiwałbym jednak napędu 3x9 i hamulców tarczowych (vide: Marin Lombard).
@Szaber: To co to za góry co 3x9 wymagają? Poza tym ilość przełożeń nie przekłada się na uniwersalność, bo to samo (i lżej) można uzyskać w 1x11. Praktycznie rezygnuje się z produkowania 3 rzędowych przednich przerzutek (i klamek), ekspansja w górę jest na kasetach. Marin jest typowym gravelem, Ridley jest przełajówką. Przełajówki nie służą w zamyśle do jazdy po górach górach, tylko do zapieprzania w terenie i tak też są zestawiane
@fixie już dzwoniłem, polecają m na 177 wzrostu. Pomierzę jeszcze nogę.
W tym sezonie byłem moim krossem (szosa) w Sudetach. Jadąc pod górę musiałem lecieć slalomem bo mi koło przednie podnosiło do góry.
@fixie: Czytasz czasem dokładniej jakiś komentarz zanim na niego odpowiesz? Od początku piszę o roweru szutrowym/gravelu na polskie warunki, bo nie mieszkamy na płaskiej wyspie. Ale jak ktoś szuka szosy, która da radę na leśnej ścieżce, to ten Ridley będzie ok.
A jeżeli poważnie piszesz o napędach 1*X, to szkoda dyskutować, bo dla mnie to patologia zza Wielkiej Wody.
@kamilspl: Zgadza się, @jaktomozliwe ma ten model i jest bardzo zadowolony. W terenie sobie radzi wybornie. Właściciel sugeruje żebyś jednak się zaprzyjaźnił z tarczówkami, bo nawet mechaniczne są o wiele skuteczniejsze od v-brake'ów, zwłaszcza w terenie. No i widelec carbą robi swoje :)

@piteerowsky: A tak pleciesz. Czemu szkoda? Każdy kupuje to co mu najbardziej odpowiada.