Wpis z mikrobloga

@SamiS: Jak było kiedyś: Seryjny samochód w podobnych rozmiarach (np. Focus RS, Peugeot 206 GT) > WRC - fajnie, zostały kultowe cywile

Jak było do 2016: zróbmy WRC jak cywil, niech wszyscy kupujo cywile bo na pewno będą jeździć tak jak WRC = tragedia, zmarnotrawienie widowiskowego sportu, co przy rozwoju techniki doprowadziło do jazdy jak po szynach i w konsekwencji upadku (no, może potknięcia) rajdów

Jak będzie od 2017: jest super,
@gabrally podales dwa najgorsze przykłady wrc - ani jeden ani drugi nie był dostępny z 4x4. Musisz się cofnąć parę lat - Celica, Impreza, Lancer...
@gabrally: akurat foka rs i pug 206 gt to powstały by te marki dostały homologację, pug napewno do forda pewny nie jestem.

@SamiS:czasy się zmieniły do 2000r mogłeś kupić wersję drogową rajdówki która była zazwyczaj mocno limitowana jak np: impreza 22b, escort rs, pug 205 t16, evo 6 tme, celica gt4....
@rekoj no i super. Tak powinno być. Wtedy faktycznie wiedziałeś, że rozwiązania stosowane w rajdach do wygrywania są też stosowane w chwilach. I to nawet kiedy nie mają za bardzo sensu, np. 5 wtrysk paliwa w Imprezie. A teraz? Co wspólnego ma C-elysse z wyścigówka ktira ściga się Loeb? Przednie reflektory?
@SamiS: @gabrally: Myślę, że też trochę zepsuli zmniejszając wymiary aut. Do ~2010 były to głównie auta klasy C (Focus, C4, 307, Impreza), specjalne wersje kompaktów nie są rzadkie. Teraz są to samochody klasy B, czyli miejskie wózki oraz trochę budżetowe pomykadełka w których szczytem marzeń często jest silnik 140KM.
@Pawu1on: Gdyby była konieczność produkowania aut z takimi samymi komponentami to nigdy by nie zrobili miejskich autek. Z drugiej strony dzisiejsza Fiesta jest mniej więcej wielkości Escorta kiedyś, więc...