Wpis z mikrobloga

@taju: Można ;) Ale nie zawsze jest potrzeba żeby mieć film, albo aplikację realtime.
Poza tym do druku, raczej nie wyrenderujesz w UnrealEngine. No i swoją drogą, silniki w grach nie są aż tak realistyczne jak standardowe renderowanie np. w Vrayu. ;)
@Syntax: Dlaczego do druku nie wyrenderujesz? Jest opcja HighResolution Screenshot. Fakt, że często pierdzielą się wtedy reflections ale i na to jest rada. Wystarczy odpalić UE w rozdziałce 4K i robic print screeny edytora :-) No i lepiej wyglądają takie screeny gdy się je zapiszę np. w rozdzielczości 8k i zmniejszy do 2k. Akurat to co pokazałeś da się bez problemu odtworzyć z taką jakością w UE4.
@Surgeon: 4k to zdecydowanie za mała rozdzielczość jeśli np. wizka ma znaleźć się na opakowaniu mebla. Kiedy jeszcze się tym zajmowałem minimum to było 12-15k px żeby uzyskać sensowną jakość w druku.
@netes: Ale nikt ci nie broni w UE4 zapisać nawet w 50k jeśli miałbyś wystarczająca ilość ramu. Nawet możesz zapisać z "passami" do dalszego postpro np. w Photoshopie.
@Surgeon: tylko, że ta wystarczająca ilość RAMu przy UE4 jest drastycznie większa niż przy VRayu przy takich samych rozdzielczościach. No i szczerze powiedziawszy nie widzę żadnych plusów z zastosowania UE w takim przypadku.
@netes: Ja cie rozumiem. Nigdy nic nie zrobiłeś w UE4. Nie rozumiesz tej technologii, jej wad, zalet i zastosowania. To tak jakbyśmy teraz teoretyzowali nad wadami i zaletami zimnej fuzji. EOT.
@boguchstein: Przecież cienie są miękkie. Nawet te przy oknach za miękkie, bo słońce daje ostre cienie.
Używam tylko VraySun i Dome light, żeby nadać kolor światłu i rozświetlić wnętrze. Nie ma żadnych dodatkowych źródeł światła poza oknami. W Twoim wypadku, jeśli używasz oświetlenia sztucznego i wielopunktowego, cienie będą ciekawsze i bardziej różnorodne.
Pokażę Ci za chwilę inny render który właśnie kończę...
@Syntax: Color bleed to najczęstszy błąd podczas wizualizacji. Dlaczego? Bo przekłamuje kolorystykę sceny. Zielony kolor kwiatów nie jest zielony, niebo jest fioletowe itp itd. No i trzeba go usuwać poprzez material override a zawsze jest z tym trochę roboty. Zmianę klimatu robi się z neutralnej wizki poprzez postpro. Wtedy masz całkowitą kontrolę nad tym. Kiedyś na szybko popełniłem podobną wizkę biura.
Pobierz Surgeon - @Syntax: Color bleed to najczęstszy błąd podczas wizualizacji. Dlaczego? Bo...
źródło: comment_R7Ojgeql05w6bwCdLc9jaX6FYlqnK6y1.jpg
@Surgeon: Sam nie wiem, w zasadzie to niezbyt przemawiają do mnie takie sterylne biele. Np. W tym drugim wypadku mam jesień za oknem i zachód słońca. Nie możliwe żeby biel miała być bez temperatury. Gdybym tak zrobił, obraz za oknem wydawałby się wklejony i nie harmonizowałby ze światłem we wnętrzu. Ale może tak naprawdę nie chodzi o to żeby się sprzeczać o to, tylko czy klientowi się podoba.
Robię też postprocessing.