Wpis z mikrobloga

Marketingowe Mirki, czy wg was porywanie się na budowę ogólnokrajowej bazy klientów to szaleństwo?

Znacie jakieś narzędzia bądź metodologie, które należałoby do tego przyjąć? Mam tu na myśli np. korzystanie z rozpisek adresów, dzielenie na regiony, miast na sektory itp. itd. Jak się do tego realnie podchodzi, co się przeszukuje na start?

Podstawę budować będą przedstawiciele handlowi po prostu samodzielnie i ręcznie skanując cały swój region - pod nóż idzie branża HoReCa (Hotel Restaurant Catering). Chciałbym to uporządkować ale trudno o CRM w tym wyspecjalizowany. To się nadaje na osobny projekt w postaci budowy właśnie takiego narzędzia/webserwisu ale może już ktoś podobną ścieżkę przechodził i ma doświadczenia bądź kojarzy materiały na temat takich przedsięwzięć.

inb4
Takie bazy da sie kupić itp. itd. - wiem wiem ale tu chodzi o bardzo konkretne skategoryzowanie potencjalnych klientów, dostępne bazy są strasznej jakości - pełno martwych pozycji - w dużym stopniu wynika to też z charakterystyki sektora HoReCa ale problem jest większej skali i wg mnie dotyczy fatalnej jakości metod użytych do budowania baz leadów.

Napisy końcowe:
#marketing | #reklama | #biznes | #firma | #ecommerce | #pytaniedoeksperta
#webdev też dodam bo IMHO wielu w software housach bądź jakiś 'agencjach interaktywnych' mogło stawać przed podobnym wyzwaniem na zamówienie jakiegoś większego klienta
Pobierz Saeglopur - Marketingowe Mirki, czy wg was porywanie się na budowę ogólnokrajowej baz...
źródło: comment_ZhLvyX3H3uwsjyF207j5GSJgUrp5KRCs.jpg
  • 5
@Saeglopur: straszna jakość wynika głównie z sposobu (braku) aktualizacji, pewnie większość wpisów podczas tworzenia była aktualna. O ile przy hotelach nie ma z tym problemu o tyle przy restauracjach rotacja pewnie jest ogromna i koszty utrzymania takiej bazy też bardzo duże. IMO znacznie lepiej przy tak dużej ilości podmiotów to zautomatyzować - pobieranie obiektów np. z Google Maps, nocowanie.pl, booking.com i kilku innych branżowych serwisów, uzupełnić dane na podstawie CEIDG i
@Anaris: Nie ma tu konfliktu - handlowiec odpowiada za swój region i w jego interesie jest możliwie precyzyjna i kompletna penetracja. Zbieranie danych szczegółowych o leadach to część obowiązków, w praktyce nic nadzwyczajnego względem normalnej pracy handlowca.
@krupek: I to jest wartościowy komentarz! :)
Wg mnie ta jakość obecnych baz to oprócz rotacji w branży restauracyjnej (wspominasz o tym, to też sugerowałem we wpisie - zgadza się jak najbardziej!) także to że nikt chyba nie odfiltrowuje i pilnuje leadów tak jak to opisujesz. Mam wrażenie że wszystko to po prostu efekt pracy jakiegoś prostego webcrawlera byle sie tabelki zapełniały i tyle. A nie o to tu chodzi.
@Saeglopur: Jeśli chodzi o CRM to nie musi to być żadne wertykalne rozwiazanie, wystarczy odpowiednie dostosowanie, osłownikowanie, relacje, etc.. Tzw "kastomizacje" to standard w procesie implementacji CRM.. Jest trochę rozwiązań Open Source, które mógłbyś do tego wykorzystać - zerknij na suitecrm jeśli nie chcesz inwestować większej kasy w licencje