Wpis z mikrobloga

#grafika3d #unrealengine #ue4 #chwalesie #architekturawnetrz

Idzie jak po Brygidzie, ale było tak więc żalu nie ma. Wciąż widoczne bugi bo naprawę niektórych elementów odkładam na koniec, gdyż nie chce mi się poświęcać na to czasu gdy lepiej ogarniamy materiały i o co w tym tak naprawdę chodzi.

Tak naprawdę obsługiwanie Unreal Engine to w dużym stopniu zgadywanka, nigdy nie robiłem gier, a właściwie samej grafiki 3d uczyłem się dosyć fakultatywnie na studiach, niewiele miałem pojęcia o normal mapach, unwrappingu czy #!$%@? lightmapach, więc ogarnianie tego samemu z tutoriali uważam za dosyć trudny proces. Fajnie gdy coś się rodzi, ale do profesjonalnej grafiki jeszcze mi daleko, ale do fajnych wizualizacji architektonicznych, już coraz bliżej.

#!$%@? jest tu oświetlenie bo nie umiem ustawić go dobrze i #!$%@?, kiedyś się nauczę. (。ヘ°)

TO MUSI BYĆ PIENIĘŻNE.

no i pokazmorde na obrazie xD
einz - #grafika3d #unrealengine #ue4 #chwalesie #architekturawnetrz 

Idzie jak po ...

źródło: comment_hC8dQ51pw944met3xHYsnT1HVej1Ahoq.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@einz: Lightmapy nie są #!$%@?. Jak masz dobrze rozłożoną UVkę to wykorzystujesz ją też do lightmap. Dobrze rozłożona UVka w lightmapie to 3/4 sukcesu :-) Można rozkładać z automatu, można też użyć Flatirona tudzież Unwrella - dobrze sobie radzą z hardsurfacami. Najlepiej wpuszczać jak najwięcej światła zewnętrznego a doświetlać tylko tam gdzie go brakuje bo jak widzę za mocno doświetliłeś punktowo, wszystko się świeci i jest zbyt płasko. Za duży bump
  • Odpowiedz
@Surgeon: nie umiem dostosować dobrych ustawien autoexporsure, nie chcę mieć tego blooma widocznego, ale i tak mam min i max expo ustawione w okolicach 0.1

Kupiłem unwrelle, #!$%@?, tyle pinindzy za jakiś plugin, szkoda gadać.

@vasil: nie wiem czy cie zawola bo po edicie, ale jest to screenshot high res z unreala, jak już Ci obliczy całą scene to nie robi renderingu dla kadru konretnego, tylko sobie cykasz ile chcesz.
  • Odpowiedz
@einz: ile Twoja scena zajmuje streaming pool size? :P


Ostatnio na fejsiczka wrzucałem swoje postępy z ue4
Co do rad to nie będę nic pisał, bo jedyne co przychodzi mi na myśl "coś nie tak z oświetlenem", ale sam mam taki problem z ue - bo jakoś w blenderze potrafię dość dobrze to poustawiać ;)
  • Odpowiedz
@einz: to ma jakiś związek z wielkością i jakością textur i LODem (level of detail) - w sumie jedyne co wiem, to to, że jak się ma to coś wysokie to trzeba "zhackować" consolę i wpisać wyższą wartość, bo inaczej textury wygladają jak w 240p :D
  • Odpowiedz
@sirgorn: r.streaming.poolsize choć na pewno to nie o to chodzi. Czasami zapodaje się to gdy na początku wgrywania sceny, nie wgrają się do końca textury. U mnie na GTX970 wpisuje r.streaming.poolsize 4000 i wszystko wtedy śmiga. W pracy na 980ti nie mam z tym problemów.
  • Odpowiedz
@Surgeon: też właśnie wpisuje 4000 bo też mam 970tkę - w sumie zanim wyguglałem to minęło parę godzin, przez ten czas wypiekałem światło na production, ze zmienionym BaseLightmass.ini etc ;)

  • Odpowiedz