Wpis z mikrobloga

@EpicSilence: IP v6 !
nie ma w polszy w sumie
bo saruchy

Problemy IPv4
warstwa dostępu do sieci ramka
warstwa internetowa datagram
warstwa transportu segment TCP pakiet UDP
warstwa aplikacji TCP strumień UDP wiadomość

ipv6 wykrywa dupkikaty
ipv4 < -- tunel --> ipv6 to problem wdrożenia
ipv6 duuuuuuuuuuuuzo multicastu
ipv4 duuuuzo w tablicach rutingu <---- będzie na egzaminie o metodach rutigngu
ipv4 nie umie mobilnie
HAKEROGENNNE W #!$%@?
ARP -> MAC
@wytrzzeszcz:

ipv4 nie umie mobilnie


WTF!?!? To ci jakiś wykładowca mówił? Niech lepiej sam się dokształci.

ipv4 duuuuzo w tablicach rutingu


Jak jest duży prefiksów to i dużo w tablicach routingu. Ale to nie jest żaden problem. Pełne tablice BGP zajmują niewielką ilość pamięci.

ipv4 jest za wolne do multimedów


Że co kuhwa?

jak masz TCP/IP to masz takie bajery jak FTP Telnet i inne emaile


Co ma stos TCP/IP do


@brokenik: PG notatki lekko skrótowe ale wyaśnie o co Siarze chodziło
1 ipv4 potrzebuje 2 agentów lokalnego i obcego by działać jak się skacze z sieci na sieć i ipv6 potrzeba 1
2 tu próbował nakreślić że w sumie lepiej jak by ich nie było.
3 tu chodziło o bardzo mało adresów multikast do oglądanie meczy
4 tu też nie mam pojęcia z czym wyjechał ale notuje bo może będzie na
@wytrzzeszcz:

1. Nie musi. IPv4 można przenosić "mobilnie" - jest stosowny sposób opisany w RFC3344
2. A niby jak inaczej? Musisz określić prefiksy i zakresy adresów - szczególnie na poziomie operatorskim. Od tego masz przecież BGPv6
3. Rozwiń to jakoś bo nie rozumiem. Co ma szybkość do adresacji multikastów?
4-5 ;) Ja Cię proszę.

Nie wiem co to za wykładowca jest, ale witki mi opadają.
@wytrzzeszcz: Co do tego MITM i ARP/RARP i DHCP...

Po pierwsze ataki MITM można przeprowadzić z powodzeniem na IPv6 - nie ma problemu. Ataki na ARP/RARP są niepowiązane z IPv6 to po pierwsze - nie ta warstwa sieciowa. DHCP też nie ma nic do rzeczy. DHCP działa zasadniczo w sieciach tylko i wyłącznie Ethernet lub sieciach przenoszących broadcast. Można oczywiście adresować komputery w IPv6 z automatu bez DHCP - ale wtedy....
@brokenik: 3
no jak masz (int) #!$%@? to zamiast zamęczać serwer z np meczem dajemy by sieć w oparciu o adresy multikast to zrobiła za nas.

masz jakąś dobrą lekturę na wakacje by po wakacjach z nim pogadac i prawda skonfrontować a nóż wyciągnę wiecej. Wszak ludzie ucza się na będach, Ci mądrzy na cudzych
@wytrzzeszcz: Ale IPv4 obsługuje jak najbardziej multicasty i to od dawien dawna. Problem w tym, że żeby obsługiwać poprawnie multicasty szczególnie w sieciach rozległych problemem nie jest protokół warstwy wyższej a to żeby sprzęt sieciowy (czyt. switche) poprawnie reagowały na IGMP Snooping. To jest główny problem dla wielu sieci i NIC innego.
@wytrzzeszcz: NETBEUI to stary protokół sieciowy zasadniczo nie wymagający niczego w swojej konfiguracji poza włączeniem. Na tym protokole kiedyś robiło się sieci lokalne - wpinasz i działa. Żadnej większej konifguracji i to było... w latach 90 za czasów Windowsa 95 (!!!).
@brokenik: ale 4 ma ich mniej (multikastów)
nie będę strugać experta nie znam się, jak wykręcę 3 z tego wykładu to powiem że coś wiem, a narazie no cóz miło porównac folie z wykopem a nóż się nauczę
@wytrzzeszcz: Mniej to może mieć przestrzeni adresowej dla multicastu - ale to i tak nie ma znaczenia, bo przestrzeń multicastowa to są setki tysięcy adresów. Po grzyba więcej zważywszy, że żeby przenosić multicasty przez routery musisz stawiać PIMy - generalnie to się robi tylko w przypadku IPTV (SGT/Jambox) ale i też nawet nie bo są rozwiązania TV bez używania Multicastu np. AVIOS (avios.pl).

IPv6 ma w tej chwili raczej taki wymiar
(...) to są setki tysięcy adresów. Po grzyba więcej zważywszy (...)

@brokenik: o IPv4 też tak kiedyś mówili..., o 640KB RAMu też tak kiedyś mówili.... :)
Fajnie, że dzielisz sie swoją dużą wiedzą i uwagami w tak specjalistycznej dziedzinie