Wpis z mikrobloga

Czy mogę jakimiś narzędziami podejrzeć jak moja strona promocyjna przełożyła się na wzrost odwiedzin i bounce rate u niego?


@bylembordo: Jeśli nie masz dostępu do jego danych, ale także, jeśli nie było to śledzone, to nie - nie da się tego sprawdzić.
@bylembordo: Alexa to niestety jest tylko zabawka. Można porównywac popularność stron między sobą, ale bardzo zgrubnie. Natomiast szczegóły podane dla danego site'u jeszcze nigdy mi się nie pokrywały specjalnie z rzeczywistością.
Uporządkujmy wiedzę:


@crazyfigo: już porządkujemy. Założmy, że mam bloga. Zrobiłem podstronkę na bloga z opisem produktu i "buybutton" kierujący na stronę sklepu. Konwersja była ponad 30% i chciałem sprawdzić z klientem czy i jak przełożyło się to na sprzedaż, ale nie dostałem informacji. Pytanie było takie: czy mogę sprawdzić ogólnodostępnymi narzędziami czy moje działania spowodowały wzrost odwiedzin na jego stronie i o ile.
@bylembordo: 35k przeniesień to całkiem sporo (zależy tez oczywiście jaka branża, i w sumie jaki czas). Trudno szacować potem zakupy (nie znając oferty), ale strzelam, że od 5 do 50% ;) (jesli rozumiem to u ciebie był przycisk "kup", ale przenosiło to do sklepu klienta i tam klient mógł rzeczywiście kupić lub porzucić koszyk)
@bylembordo: Moim zdaniem, o ile sklep nie ma takich danych (bo wcale sam tez nie musi ich mieć) i nie udostępni Tobie, to ich nie poznasz. Co najwyżej nauczka na przyszłośc, że jeśli robisz coś takiego we współpracy ze sklepem, to zabezpiecz sobie dostęp do danych po akcji :)