Robiłem stronę promocyjną dla klienta z informacją o produkcie i przekierowaniem do jego sklepu. Stronę według raportów odwiedziło 100k osób a kliknięć w przycisk kup było....zgadujcie ile...
@bylembordo: Alexa to niestety jest tylko zabawka. Można porównywac popularność stron między sobą, ale bardzo zgrubnie. Natomiast szczegóły podane dla danego site'u jeszcze nigdy mi się nie pokrywały specjalnie z rzeczywistością.
@bylembordo: Uporządkujmy wiedzę: Robiłeś stronę promocyjną dla e-commerce i nie masz danych ani dla tej strony promo ani dla sklepu? (chodzi mi o GSC i GA)
@crazyfigo: już porządkujemy. Założmy, że mam bloga. Zrobiłem podstronkę na bloga z opisem produktu i "buybutton" kierujący na stronę sklepu. Konwersja była ponad 30% i chciałem sprawdzić z klientem czy i jak przełożyło się to na sprzedaż, ale nie dostałem informacji. Pytanie było takie: czy mogę sprawdzić ogólnodostępnymi narzędziami czy moje działania spowodowały wzrost odwiedzin na jego stronie i o ile.
@bylembordo: 35k przeniesień to całkiem sporo (zależy tez oczywiście jaka branża, i w sumie jaki czas). Trudno szacować potem zakupy (nie znając oferty), ale strzelam, że od 5 do 50% ;) (jesli rozumiem to u ciebie był przycisk "kup", ale przenosiło to do sklepu klienta i tam klient mógł rzeczywiście kupić lub porzucić koszyk)
@bylembordo: Moim zdaniem, o ile sklep nie ma takich danych (bo wcale sam tez nie musi ich mieć) i nie udostępni Tobie, to ich nie poznasz. Co najwyżej nauczka na przyszłośc, że jeśli robisz coś takiego we współpracy ze sklepem, to zabezpiecz sobie dostęp do danych po akcji :)
@bylembordo: a dużo masz użyszkodników dziennie? Jak nie generują więcej niż 2 tys odsłon dziennie to za free jest hotjar. Do tego na obu stronach powinien być odpalony ten sam GA (można wrzucić do google tag managera kilka kodów GA - nie będzie kolidowało z tym od Klienta). Ustawiasz cross-domain tracking ( https://support.google.com/analytics/answer/1034342?hl=en ) i lecisz z śledzeniem
Swiatowcy #seo #sem i #webdev i może trochę #marketing #ecommerce
Robiłem stronę promocyjną dla klienta z informacją o produkcie i przekierowaniem do jego sklepu. Stronę według raportów odwiedziło 100k osób a kliknięć w przycisk kup było....zgadujcie ile...
@bylembordo: Jeśli nie masz dostępu do jego danych, ale także, jeśli nie było to śledzone, to nie - nie da się tego sprawdzić.
@crazyfigo: już porządkujemy. Założmy, że mam bloga. Zrobiłem podstronkę na bloga z opisem produktu i "buybutton" kierujący na stronę sklepu. Konwersja była ponad 30% i chciałem sprawdzić z klientem czy i jak przełożyło się to na sprzedaż, ale nie dostałem informacji. Pytanie było takie: czy mogę sprawdzić ogólnodostępnymi narzędziami czy moje działania spowodowały wzrost odwiedzin na jego stronie i o ile.
@kubako: dokładnie, mógł porzucić koszyk i pewnie mocno wzrósł bouncerate.
Do tego na obu stronach powinien być odpalony ten sam GA (można wrzucić do google tag managera kilka kodów GA - nie będzie kolidowało z tym od Klienta). Ustawiasz cross-domain tracking ( https://support.google.com/analytics/answer/1034342?hl=en ) i lecisz z śledzeniem