Wpis z mikrobloga

@jamesbond007: Oby, bo są póki co tylko w centrum. Widzew, Teofilów, Górna, Radogoszcz, Dąbrowa, Retkinia? Tak z głowy piszę, ale większość dużych osiedli nie ma stacji. Ja mieszkam na Radogoszczu Wschodzie i najbliższa stacja jest na rondzie Powstańców Warszawska/Łagiewnicka.
@czlapka: Spoko spoko, tylko nie rozumiem koncepcji. Gdzie na tym rowerze mam przejechać? Jechać do centrum i po centrum? Fajnie. Ale IMO założenie jest takie, by wykorzystywać rower publiczny do dojazdów do pracy. A zdecydowanie więcej ludzi mieszka na obrzeżach miast, niż w centrum. Dobry start, popieram, ale IMO nietrafny.
Ale takie założenie jest przecież że 1 etap to głównie centrum, raz że są wnioski w BO, a dwa jak będzie spore zainteresowanie rowerem cały czas to ma być 2 etap kolejne 100 stacji na osiedlach chyba


@czlapka: Z tego co widzę zainteresowanie jest bardzo duże. Dodam też że dziś gdy miałem problem z oddaniem podszedł do mnie pan, który przedstawił się że jest z Nextbike'a. Podobno ściągnęli ludzi z całej
@pcmasterrace: Czyli co, lepiej porozrzucać te pierwsze sto stacji po całej Łodzi? Miałbyś ogromne dziury na mapie i korzystanie z rowerów mijałoby się z celem. Nie mógłbyś swobodnie się poruszać po mieście bo musiałbyś wybierać docelowe stacje, oddalone od siebie o wiele bardziej niż jest teraz. Za duże odległości musiałbyś pokonywać, żeby wziąć rower. Rower powstał nie tylko w celu dojazdu do pracy, a po prostu do swobodnego przemieszczania się po
@reboot: Rozumiem o co Ci chodzi, jednak dalej nie czaję koncepcji pierwszych stacji. Centrum jest bardzo dobrze skomunikowane komunikacją miejską. Tramwaje jeżdżą co chwila, więc dojazd z pl wolności do mickiewicza to chwilka bez czekania - można iść na ślepo. A tak mniej-więcej są poustawiane aktualnie rowery. Takie moje zdanie.

Fajnie, jakby rower miejski był połączony z komunikacją - tj. stacja rowerowa na każdej krańcówce autobusowej/tramwajowej, przy każdym dworcu kolejowym, na
@pcmasterrace: Żeby system działał sprawnie, musisz mieć gęsto rozlokowane stacje. Zaczęto w centrum dlatego, że centrum to miejsce gdzie masz zapewne najwięcej ruchu komunikacyjnego. To nie jest kwestia tego, że centrum jest dobrze skomunikowane to w centrum nie powinno być już roweru. Rower miejski to przede wszystkim o wiele szybszy i prostszy logistycznie system komunikacji niż mpk. Jasne, można sobie podjechać mpk np 2-3 przystanki, żeby dotrzeć do celu. Tylko po