Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Ale z miastem to już grubsza sprawa bo przyspieszanie, hamowanie, stanie w korkach itd.
Z drugiej strony, na logikę jak auto pali
@cult_of_luna: zapominasz o oponach powietrza i tarcia. spalanie nie rośnie jednostajnie w zależności od obrotów.
Ale z tym spalaniem na godzinę to teraz tak się zacząłem zastanawiać:
- 100km/100kmh w godzinę na trasie to np. 10l spalone
- 40km/40kmh w godzinę po mieście to np. 6l spalone (bo 15l na setkę).
Czemu mniej w godzinę się spali w mieście niż po trasie? ;)
Jak zostawisz silnik na biegłu jałowym na godzine to spali CI powiedzmy litr paliwa. Ale jak już wrzucisz jedynkę i będziesz jechał sobie tak bez gazu to #!$%@? kilka litrów bo musi wykonać jakąś większą pracę pchając te półtorej tony.
Oporów ruchu jest sporo. Kliknij sobie na dalej i zobacz zadanie 7: jadąc Fiatem Bravo z prędkością 30 kmph po płatkiej nawierzchni opory to 501N, jadąc 130kmph to ponad 6000N
Vo = 0 m/s; V = 40 km/h = 40 / 3.6 = 11,1 m/s;
t = 5 s;
m = 1550 kg;
Fs = Fo + m * (V - Vo) / t
Fo = m * (V - Vo) / t;
Fs= 1550 * 11,1 / 5 = 3441 N
Do tego trzeba dodać opory. Niech anwet dobije do 4000N.
To wciąż o 1/3 mniej, niż przy