Wpis z mikrobloga

@saldatoreafilo: bzdura.... podstawą w CNC jest pisanie z ręki programów właśnie po to żeby wiedzieć czy CAM nas nie robi w ciula (a zdarza się) jak pisał @sinumerik: CAM jest niezbędny przy skomplikowanych kształtach (i znacznie ułatwia pracę dla prostych detali) ... bez CAMa można sobie spokojnie poradzić, ale nie ukrywam że sam chętnie bym popracował na CAMie (niestety pracuje na odlewach i tu już jest kłopot) @hrumque: super
@saldatoreafilo: nie widzę problemu :) raczej chodzi o złożoność kształtów... mam 3x 5 osiowe maszyny w pracy, nie mam CAMa (bardzo nad tym faktem ubolewam bo uważam że maszyny nie są wykorzystywane nawet w 1/2 swoich możliwości, ale taie zakupy nie zależą ode mnie)
@gryzli6: Zgadzam się. Najpierw Gcode (przynajmniej podstawy), potem CAM. Jednak ciekawi mnie to, że u Ciebie są trzy maszyny 5 osiowe a nie masz CAMa. Cena programu w porównaniu do kosztu maszyn to groszowe sprawy
@gryzli6: dzięki za info, studiuję mechanikę i budowę maszyn, ale nasz program pokrywa mało materiału związanego z wytwarzaniem i staram się uzupełnić braki :)
@sinumerik: mnie to mówisz :) ... fakt faktem że detale które obrabiamy są do opisania z ręki ale przydało by się bardzo tym bardziej że spora liczba detali jest do siebie podobnych więc np w Edgecamie to jest kwestia aktualizacji modelu i niewielkich korekt parametrów :) np mam fajne Multus b400 (strasznie ograniczone maszyny ze względu na brak CAMa) i mam cakiem fajne centrum VTM1200 yb .... w zasadzie miałbym pełen
@Acros: mhmmm 30 dniowy trial ( ͡° ͜ʖ ͡°) sory wolę wersję studencką , mam nawet swoje ksiązki CAMowiskie z darmowymi wersjami dla studentów (tyle że nie można przepuścić programu przez postprocesor).... taaaa wiem coś o tym, niesowicie okrojone... programować pisać bawić się na maszynie ile wlezie i dobre pomysły przychodzą same