Wpis z mikrobloga

[ DTŚ w w centrum Gliwic otwarta od 21 marca ]

Jeszcze ponad miesiąc kierowcy poczekają na oddanie śródmiejskiego odcinka DTŚ. 19 i 20 marca zaplanowano dzień otwarty dla mieszkańców, a 21 marca trasą pojadą samochody. Prace budowlane na odcinku G2 zakończyły się na przełomie roku. Obecnie sprawdzana jest jakość wykonania wiaduktów, mostów i tunelu, w tym instalacji i systemów bezpieczeństwa. – Przeglądy idą sprawnie. Sam tunel nie został jeszcze odebrany, jednak nie spodziewamy się opóźnień – informuje Marek Jarzębowski, rzecznik prasowy prezydenta Gliwic.

Jeżeli nie dojdzie do niespodzianek, miasto na 19 marca planuje dzień otwarty nowego odcinka „średnicówki”. – Będzie to niepowtarzalna okazja, by zapoznać się z trasą na piechotę, rowerem lub na rolkach – tak rzecznik namawia mieszkańców do udziału w tym niecodziennym zwiedzaniu.


Budowa śródmiejskiego odcinka DTŚ kosztowała blisko miliard złotych. Niemal połowa tej sumy – 450 milionów – pochodzi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki - z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, z państwowej rezerwy subwencji ogólnej oraz z budżetu miasta.

Prace rozpoczęły się w styczniu 2013 r. W Gliwicach trasa ma 5,6 km. Prowadzi od węzła DK nr 88 z ul.Portową do ul.Kujawskiej i tam łączy się z drugim fragmentem średnicówki, biegnącym do granicy z Zabrzem.


Wykonawcą było konsorcjum firm Eurovia Polska SA oraz PORR Polska Infrastructure SA (dawny Bilfinger Berger).

W przebiegu drogi powstało 14 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, kładek. Największym wyzwaniem była budowa wykopu pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. Tunel o długości blisko 0,5 km powstał metodą tzw. ścian szczelinowych. Nad nim znajdują się miejsca parkingowe i skwer.

Gliwicka część DTŚ to ostatni fragment drogi o długości 31,3 km, łączącej miasta konurbacji śląskiej na trasie Katowice – Gliwice.


Źródło

#gliwice #slask #kierowcy #drogi #dts
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach