Szukam pierwszej pracy na wywrotkę C+E. Dziś w rozmowie z potencjalnym pracodawcą po raz kolejny padło, że "nie ma pan doświadczenia, a tu czasami trzeba masę wozić". Co takiego strasznego jest w przewozie gorącego asfaltu? W dotychczasowej pracy woziłem to parę razy, tylko nie pod rozściełacz. Presja czasowa była spora, bo były to małe ilości, więc szybko stygnące. #ciezarowki #pytanie #transport #tir #kierowcy
@mar111cin: rozmawiałem z paroma szoferami, to zdania o konieczności posiadania ADRów mieli podzielone. Jeśli nawet, to kurs 550zł. Chyba 3 dni. Poza tym żaden z rozmówców nie zapytał wprost o papiery na ADR.
Jeździłeś na C z masą, a teraz masz na C+E też z tym latać, tak? A mówiłeś pracodawcy, że woziłeś już masę? Myślę, że chodzi o samą umiejętność współpracy z rozściełaczem.
@NieMogeSieZarejestrowac: woziłem masę, ale nie do rozściełacza. Tu faktycznie praktyki nie mam. Tylko co mogło by mnie zaskoczyć? Cofanie po paręset metrów? Gdyby to była solówka z przyczepą na obrotnicy to kapituluje bez walki. Ale z naczepą nie widzę problemu. Na miejscu sprawdzić, czy trzeba podnieść belkę i chlapacze by nic nie uszkodzić sobie ani w rozściełaczu, równo dojechać, kiper tyle w górę by napełnić kosz, ale nie wywalić połowy na
@totalski: W życiu nie woziłem masy, więc nie znam tego z własnego doświadczenia. Z grubsza tak jak piszesz. Różnie robią, jak rozściełacz duży to sam pcha, jak mały to zasypujesz kosz i odjeżdżasz. Nie sądzę, żeby to była jakaś filozofia, choć na pewno bardziej wymagające niż wypieprzenie kruszywa na hałdę ;)
Myślę, że nie masz co wpadać w kompleksy, skoro masz doświadczenie na kiprze, to sobie dasz radę z nowym ładunkiem,
@NieMogeSieZarejestrowac: przede wszystkim można ją przewrócić. Obecnie jeżdżę "żelaźniakiem", więc zawieszenie pneumatyczne to dla mnie temat nieznany. Przy wysypie opuszczać na zawieszeniu? Inna rzecz której trzeba pilnować co się ma nad głową. Czy to gałęzie, lampy, jakieś durne instalacje i reklamy i co najgorsze linie napowietrzne. Patelnia bez trudu sięgnie linii 15kV, a wjechanie w taką to pewna śmierć dla wszystkich w pobliżu. O sypanie precyzyjne
Tak, opuszczać na poduchach. Niektóre same się opuszczają do kiprowania. Ustawiać ciągnik współliniowo z naczepą, ale ostatnio był filmik na głównej dlaczego, więc myślę, że wiesz :) Resztę ogarniasz, więc sobie poradzisz ;)
#ciezarowki #pytanie #transport #tir #kierowcy
Tylko co mogło by mnie zaskoczyć? Cofanie po paręset metrów? Gdyby to była solówka z przyczepą na obrotnicy to kapituluje bez walki. Ale z naczepą nie widzę problemu. Na miejscu sprawdzić, czy trzeba podnieść belkę i chlapacze by nic nie uszkodzić sobie ani w rozściełaczu, równo dojechać, kiper tyle w górę by napełnić kosz, ale nie wywalić połowy na
Nie sądzę, żeby to była jakaś filozofia, choć na pewno bardziej wymagające niż wypieprzenie kruszywa na hałdę ;)
Myślę, że nie masz co wpadać w kompleksy, skoro masz doświadczenie na kiprze, to sobie dasz radę z nowym ładunkiem,
@NieMogeSieZarejestrowac: przede wszystkim można ją przewrócić. Obecnie jeżdżę "żelaźniakiem", więc zawieszenie pneumatyczne to dla mnie temat nieznany. Przy wysypie opuszczać na zawieszeniu? Inna rzecz której trzeba pilnować co się ma nad głową. Czy to gałęzie, lampy, jakieś durne instalacje i reklamy i co najgorsze linie napowietrzne. Patelnia bez trudu sięgnie linii 15kV, a wjechanie w taką to pewna śmierć dla wszystkich w pobliżu. O sypanie precyzyjne