Wpis z mikrobloga

@Tymian: Chyba spi, ale ma straszną notę (nxp) i bez podstawowej wiedzy o kartach lepiej się do tego nie zbliżać. BTW, potem można wykorzystać ten moduł do zasilania innego urządzenia RFID ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Można to porównać do modułu radiowego NRF24L01+, niby fajne, niby tanie, ale obsługa to koszmar!
@Tymian: @motorade: Wiadomo, ze jak już się czegoś uczyć, to po to żeby coś z tego zostało. Z językiem nie będzie problemu, bo programować zaczynałem mając 12 lat, więc teraz już co nieco potrafię. Jednak jeżeli chodzi o elektronikę, to jestem w tym zielony. Moglibyście tak w kilku słowach wyjaśnić, co to/jak działa ten programator usb-asp?
@Deskos: Tani i dobry programator stworzony kiedyśtam w internecie w odpowiedzi na horrendalne ceny oficjalnych programatorów atmela, np. stk500/mk2/dragon. Pozwala wgrać program do mikrokontrolera. Na ali dostaniesz go za 2$ i możesz złożyć go samemu.
@Deskos: Ten programator to po prostu interfejs komunikacyjny przez który wrzuca się program z kompa do procka.

Działa to trochę inaczej niż w arduino, bo z tego co wiem arduino ma jakiś bootloader. Ono nie oddaje kwintesencji tego
czym jest programowanie procków - pomija istnienie rejestrów i ręcznego ich ustawiania po czym de facto nie wiesz jak to działa.

Kiedy masz styczność z gołym prockiem i faktycznie go programujesz i każdy
@motorade: @Tymian: Dzięki wielkie. Nie sądziłem, że komuś będzie się chciało to tak mi opisywać.

Mam jeszcze jedno pytanie. Skoro ten programator usb-asp jest interfejsem komunikacyjnym przez który wrzuca się program z kompa do procka, to po co mi on w arduino? Jeżeli dobrze zrozumiałem, to arduino ma już swój wbudowany do tego "system". Poprawcie mnie jeśli się mylę.
@Deskos: mógłbyś poszukać podobnego zestawu bez arduino. Bo jak procka wyciągniesz i sam zaprogramujesz to już go nie wsadzisz w tą płytkę (tak mi się wydaje) żeby działało jak arduino/
@Tymian: Jak wgra hex'a arduino to będzie działało :)