Wpis z mikrobloga

Robię w GTM event który podpinam pod rejestrację użytkowników z różnych źródeł. Przyjmijmy, że nazywa się on "rejestracja" i on działa prawidłowo, zbierane są dane. Chciałbym jednak dodać dodatkowo rozróżnianie źródła rejestracji abym mógł podglądać rejestracje lub np. rejestracje z Facebook.
Czego najlepiej do tego użyć? Widzę dostępne są tam:

Kategoria, Działanie, Etykietka, Wartość, Pole do ustawienia, Niestandardowe wymiary, Niestandardowe dane


moze ktoś z #webdev pomoże
#googleanalytics
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pitu120: Kategoria dajesz to samo, co później wpisujesz w Analytics, np. Rejestracja_Zrodlo, w działaniu albo etykiecie uzupełniasz tylko w GTM, w GA nic nie uzupełniaj
  • Odpowiedz
@YagAA: OK Czyli zrobić sobie w GA i GTM kategorię np. Rejestracja_Zrodlo i w tagu dodać po prostu etykietę/działanie i tam przekazać zmienną jaką przekazuję razem z eventem?
  • Odpowiedz
@pitu120: Tak. Jeśli chciałbyś zrobić event na kliknięcie mailto dajesz typ zdarzenie, kategoria Klikniecie_Mailto (to samo ustawiasz w GA jak chcesz mierzyć konwersje na to), jak chcesz wiedzieć np. na jakiej stronie było kliknięte to dajesz page url, a jak jaki email został kliknięty to click url (w GA już tego nie uzupełniasz).
  • Odpowiedz