Wpis z mikrobloga

@adsz65: >Reddit

dobre źródło informacji

LOL NOPE.

To co, jrpgiem jest Battlefield (którykolwiek, który ma Japonię)? W końcu odgrywasz rolę żołnierza walczącego na froncie gdzieś w Japonii, heh. Nie bierze się nazwy gatunku dosłownie, a główne elementy decydujące, że gra jest tego gatunku, a nie innego.
@stingah: Trzy główne elementy mmo:
- Stały świat (czyli taki, który się nie resetuje co mecz)
- Duża interakcja pomiędzy graczami i światem oraz graczy z graczami
- Duża ilość graczy grających online na jednej instancji (świat gry)
@fenixon: Przecież tam jest wyraźnie napisane to co pisze:

online game which is capable of supporting large numbers of players simultaneously in the same instance (or world).[1] MMOs usually have at least one persistent world

MMOGs can enable players to cooperate and compete with each other on a large scale, and sometimes to interact meaningfully with people around the world
@juliusz-cezar: heheh, bardzo wybiórczo cytujesz i wyciales najwazniejszy fragment :) Zrobie to za ciebie:

MMOs usually have at least one persistent world, however some games differ.


Poza tym, spójrz na podane przykłady gier - nie grałem we wszystkie, ale na pewno moge powiedziec ze sa wsrod nich gry, ktore resetuja sie co mecz i nie maja jednej instancji. Co oczywiscie nie pasuje do twoich, podanych wczesniej, elementow charakteryzujacych MMO.
@juliusz-cezar: Poza tym, jesli chcialbys juz koniecznie okreslic gry moba z przedrostkiem MMO, byloby to MMORTS, a nie tak jak podales wczesniej MMOMOBA.
Idac za wikipedia, MOBA:

Multiplayer online battle arena (MOBA) – gra komputerowa będąca podgatunkiem strategicznych gier czasu rzeczywistego z ograniczoną liczbą graczy[1].

RTS:

Strategiczna gra czasu rzeczywistego (ang. real-time strategy, RTS) – gatunek gier komputerowych, będący modyfikacją turowych gier strategicznych, polegającą na niekrępowaniu graczy turami i kolejkami ruchów.