Wpis z mikrobloga

@nidriove:

http://2d.cgmasteracademy.com/perspective.html

Nie brałem udziału, ale opinie o CGMA słyszałem dobre.

do cieniowania też scota polecasz?!

Wiem, że wydał How to render ale nie widziałem osobiście i nie mogę z czystym sumieniem polecić tej konkretnej pozycji (chociaż mam zaufanie do samego nazwiska, nie sądzę żebyś żałował). To co z "cieniowania", a konkretniej rozumienia natury światła i koloru (bo to znowu nic innego jak zbiór pewnych zasad) na pewno mogę zachwalać to
@nidriove: Ćwiczenia z natury i diagramy botaniczne :). Co do zasady - jeżeli chcesz odwzorować dosłownie cokolwiek, myśl nie o tym jak narysować krzaczek/pojazd/budynek/whateva, tylko czym jest. Wychodząc z tego punktu rozbijaj obiekt na prostsze formy, myśl o tym czemu dany obiekt jest tak a nie inaczej zbudowany, jak działa, jak powstał itd itp. Analizuj. Ćwiczenia z natury są w ogóle najszybszym sposobem żeby zrozumieć dany obiekt, więc bierz po