Wpis z mikrobloga

@staryhaliny: już Ci godom. Miałem 883 R. Przegląd, żeby przedłużyć gwarancję to wydatek ponad 900zł (w ch... liczą za robociznę). Sam motocykl bezproblemowy, części w normalnych cenach. Sama cena motocykla nie jest wygórowana, bo za japończyka z plastikiem zamiast metalu musisz wydać dokładnie tyle samo.

Gdy skończy się gwarancja możesz śmiało naprawiać poza ASO.
@Jofiel: @SUQ-MADIQ: @sezamus: też tego nie ogarniam, owszem w pełni rozumiem, że ktoś chce choppera/cruisera, ale dlaczego HD poza potężnym marketingiem marki? W tej klasie nie jeździ najlepiej, awaryjność nie ta co w japończykach, kultura pracy i dopracowanie konstrukcji też nie to. Jedyny plus, dla kogoś komu nie robi różnicy znaczek, to niesamowite zaplecze akcesoryjnych części.
@HetmanPolnyKoronny: Ja lubię HD. Wyglądają na takie dopieszczone w detalach, dzwięk silnika, historia. I za tę strone medalu rozumiem tych, którzy chcą go mieć. Ale ja lubie wszystko co ma dwa kółka i silnik i nawet skuterów nie hejtuje, no czasem dla śmiechu...
@HetmanPolnyKoronny: jedynie Suzuki gs500, 4 sezony. Szukam wreszcie czegoś swojego, na faceta 187 cm, do jeżdżenia do pracy i weekendowych wypadów za miasto, żeby na dziurach nie rzucalo i miało ABS oraz możliwość założenia jakiegoś kufra/sakwy.
@staryhaliny: ceny za części są średnie, same silniki najczęściej do bólu proste, ale jak pisałem wcześniej awaryjność tego jest wyższa niż japońskich motocykli. ABS od HD, to cóż powiedzmy, że jest coś takiego, ale 10 letnie Hondy mają lepiej działający, system harleya uchodzi za bardzo brutalnie działający (dopuszcza całkiem mocne zblokowanie koła, by gwałtownie odpuścić i znowu odblokowuje hamulec do przyblokowania koła). Twoje pieniądze i twój wybór, ale powinieneś znaleźć dobrze
@HetmanPolnyKoronny: No właśnie zauważyłem na jeździe próbnej, że hamulec tylni nie bardzo reaguje, a skrzynia biegów chodzi jak w czołgu. W moim Suzuki GS500 wrzucam biegi bezgłośnie, delikatnie, a w H-D jedynka wchodzi tak, że miałem wrażenie, że zapomniałem sprzęgła nacisnąć ;)

Waham się jeszcze między czymś pokroju BMW R1100, Transalpem XL a właśnie takimi czoperkami/tourerami.
@staryhaliny: jak ja szukałem moto dla siebie, też bardzo interesował mnie cruiserowy klimat, dalej uważam że najładniejsze fabryczne motocykle to soft-choppery, nawet oglądałem dwa HD Sportstery (bardziej z ciekawości, bo szedłem raczej w stronę Hondy Magny) i w obu myślałam, że skrzynia jest już do wymiany. Dopiero potem znajomy uświadomił mnie, że tam po prostu tak to działa (). Zacznijmy od tego - jaki budżet i gdzie
@HetmanPolnyKoronny: zjazdy z asfaltu tylko jeśli sprzęt pozwoli - tzn. nie nastawiam się na to już teraz, ale jak kupię transalpa to do lasu chętnie wjadę.

Planowałem kupić coś za ok. 15.000, ale z drugiej strony pojemności pokroju 600-650 mogą być za małe, bo już chyba dorosłem do czegoś mocniejszego, więc budżet może się zwiększyć do 20.000 - 25.000 zł jeśli coś faktycznie mnie porwie ;)

Zależy mi na jakimś kufrze,
@HetmanPolnyKoronny: Awaryjność HD od rocznika 2007 nie ustępuje japończykom. Silnik pracuje bardzo dobrze i tylko ta skrzynia jest dalej toporna jak w czołgu, ale można się do niej przyzwyczaić. Jeśli mam dać 30k za HD lub Victory i tyle samo za japończyka, który kłuje w oczy plastikami, a wydech nie brzmi aż tak fajnie (czyli jestem robiony w ciula, bo płacę za plastikowy motor), to wybór nasuwa się sam. Poza tym
@sezamus: zgodzę się z tobą co do niskiej awaryjności HD nowszych HD, mniej zgodzę się co do tego że małymi 883 aż tak fajnie się jeździ. To po prostu jeździ jak każdy czoper, owszem nawet w zakręt można się złożyć choć co nieco nim buja a przy 2 tarczach motocykl hamuje przyzwoicie.

Problem z 883 jest taki ze to jednak małe moto. Poza tym z 883 się wyrasta, co ma tą
@staryhaliny: jezdze od roku ironem 2014. 2 lata gwarancji, ktora mozna przedluzyc na kolejne 3. pierwszy przeglad w ASO po 1600km wyniosl ok 900 pln. kolejny po 8000 km. customowanie, gadzety i robocizna to raczej droga zabawa z HD. jezdzi sie zajebiscie jak na razie