Wpis z mikrobloga

Takie moje małe #gorzkiezale

Mirki, wiecie, że ja serio nie wiem co chcę w życiu robić, jak ktoś mnie się spyta, jak siebie wyobrażam za 10 lat to widzę pustkę.

Jednego dnia uczę się programowania, aby następnego uznać, że się do tego nie nadaję

Jednego dnia mogę w ogóle nic nie rysować, po czym kolejne 4 dni rządkiem rysować od rana do wieczora (bo to mnie relaksuje).

Po czym dochodzę do wniosku, że do programowania się nie nadaje, bo nie mam analitycznego myślenia, grafikę robię zbyt krótko, bo dopiero rok, a w branży są ludzie co robią to od dziecka, a jedyne co mi pozostaje to robić muzykę.

Więc łapię gitarę w dłoń i gram od rana do wieczora (weekend na przykład). Jako, że gram od 6 lat i mam zespół od 1,5 roku, to niby jakaś tam szansa na zarobek jest. Ale wszyscy wiemy, jak to z muzyką wygląda. Albo jesteś dobry i znany i na tym zarabiasz, albo grasz po garażach i pubach. I nic z tego nie masz.

Po czym następnego dnia się budzę i dochodzę do wniosku, że z muzyki nie ma kasy i siadam do programowania :(

Po czym kupuje książkę do programowania po angielsku i ją przerabiam. Wtedy dochodzę do wniosku, że to nuda i trudne i bez sensu.

Więc łapię tablet w dłoń i rysuję portrety (takie tam moje rysunki, nic ciekawego).

Po czym zdaje sobie sprawę, że z tego nie ma kasy, a jak robić coś artystycznego to skoro już 6 lat zmarnowałem na gitarę, to walić grafikę, grać dalej na gitarze i programować...

I tak bym mógł w kółko wymieniać. <- (Patrz załączony obrazek)

Generalnie istnieje jedna idealna opcja. Zwie się ona Indie #gamedev Ale z niej też nie ma kasy. Jest zbyt dużo aplikacji, a przebić się trudno. I to też wątpię, żeby cokolwiek z tego wyszło, bo zanim ja stworzę jakąkolwiek grę, to minie 10 lat :D

I tak. Można robić profesjonalny GameDev. Ale trzeba być dobrym w jednej dziedzinie. Mieć swoją specjalizację. Niszę.

Sztuczna inteligencja? Programowanie silników graficznych? Ale i tak do tego nie mam analitycznego myślenia...
.
.
.