Wpis z mikrobloga

muszę kupić w nastęnym tygodniu samochód.
myślę o mini terenówce
wybieram między:
- suzuki grand vitara
- toyota RAV 4
koszt do 20 tyś, diesel, fajnie aby koszty eksplotacji były relatywnie niskie (paliwo i ewentualnie części)
samochód ma być do pracy, jazda zarówno w trasy jak i w lekki teren (wiejskie/polne drogi w kiepskim stanie)
co polecacie?
#kiciorpyta #motoryzacja #4x4
  • 14
  • Odpowiedz
@nasyd: Grand Vitara ma dobry napęd, ale generalnie jest dość kiepsko wykonana. Suzuki generalnie nie należy do drogich w utrzymaniu (jak na japończyka) ale zdarzają się drobne kwiatki serwisowe. Samochód dość popularny w Polsce więc można się skusić.

RAV4 to nie jest terenówka. Porównanie jej z Grand Vitarą to obraza dla Vitary. RAV 4 ma bardzo kosztowne i kłopotliwe tylne zawieszenie, a diesle D-4D mają dobrą opinię aczkolwiek są drogie w
  • Odpowiedz
@nasyd: Vitara - słynny diesel dci z renault - zdania są podzielone, ale większość twierdzi że przez wady w smarowaniu rozpada się turbo.
Rav-4 - diesel toyoty, osprzęt drogi, ale w miarę trwały.
Kupując używanego diesla, co do którego nie masz 100% pewności kto jeździł i co robił, możesz zapomnieć o tanim serwisie, bo ryzyko wtopy jest wysoki. Nie lepiej jakaś benzynę z gazem?
  • Odpowiedz
@dzikiczytelnik: raczej diesel, robię gdzieś w 3 miechy kolo 10 tyś km.
to coś innego polecacie?
nie musi być nowe piękne i w ogóle ACH!. ma być narzędziem, które w pierwszy dzień ubrudzę błotem z zewnątrz i wewnątrz, pojeżdżę po łąkach i nie będę się bać jechać nim w trase i robić 140 km/h :)?
  • Odpowiedz
@nasyd: To co oszczędzisz na ropie, wydasz w serwisie ;) Po mieście spali Ci tyle samo niemalże co benzyna, a w trasie jadąc spokojnie benzyną też nie wyjdzie jakoś strasznie gorzej od diesla.

A powiedz, jakie masz kryteria:
jaki rok, cena itp
  • Odpowiedz
@nasyd: mój tata aktualnie jeździ Kią Sorento. Wymagania miał podobne do Twoich, początkowo miała być Grand Vitara - odpadła na starcie ze względu na bardzo kiepską jakość wykonania tzn. tandetny plastik, po Suzuki bym się tego nie spodziewał, a jednak...
Początkowo nie byłem przekonany do marki KIA ale muszę powiedzieć z ręką na sercu że się myliłem, koreańce potrafią jednak sklecić coś fajnego. Po pierwsze auto jest duże gabarytowo, RAV4 i
  • Odpowiedz
@nasyd: Może Land rover freelander? Niezłe napędy, tanie części, nawet ten diesel nie taki straszny.
Kia sportage/Hyundai Tucson od 2004 w górę? Sporo dobrych opinii o tym aucie krąży po necie, niedoceniane.
Hyundai Santafe I? Niezłe diesle i benzyny, dość tanie a niezłe.
  • Odpowiedz
@dzikiczytelnik: na Freelandery trzeba uważać, większość to przeróbki z anglików. Miałem okazję takim zrobić 500km, moim zdaniem to taki traktor, zero komfortu, kiepskie właściwości jezne, słabe wyciszenie, niska kultura pracy itd...
  • Odpowiedz
@dzikiczytelnik: Co do DCi to po prostu Renault przegięło z wydłużonym serwisem olejowym. Olej zbyt mocno gęstniał co powodowało zapchanie smoka olejowego i zatarcie silnika / turbiny (zależy co nie dostało smarowania).

@nasyd: Jeśli robisz takie przebiegi i nie stać Cię na nowe auto, to tylko i wyłącznie benzyna + LPG. Przy 40 000 km rocznie wybierając przechodzonego diesla nowej generacji prosisz się o ogromne kłopoty. Licząc, że takie auto
  • Odpowiedz
@valdo: Święte słowa. Sprzęgło z dwumasem i robotą to będzie minimum 2-3 tysiące. Potem wtryski, zakładając 4 cyl to ok 2,5 tys za podstawową regenerację, turbina może wyjść od 900 do 1500 za regenerację z robotą. Po podliczeniu wychodzi ponad 1/3 auta...
  • Odpowiedz
@dzikiczytelnik: Tak na szybko zbadałem ceny to w RAV 4 minimum za sprzęgło + dwumas to 2800 PLN, a z tego co pamiętam były dwie wersje sprzęgła w tych autach.

Jak się do tego policzy, że za głupi rozrząd (przy tych przebiegach praktycznie co 2 lata do roboty) trza dać 1200 zł, to ten diesel jest strzałem w stopę.

Jest jeszcze kwestia dodatkowa - diesel ma zawsze większy przebieg za sobą
  • Odpowiedz
@nasyd: auto dość trwale, ale diesle slabe z awaryjną i niemal nienaprawialną pompą wtryskową, a benzyny palą dużo do tego drogie części bo to mitsubishi.
A jeep grand cheerokee? Auto znane, benzynowki pancerne, do gazu idealne a wjedziesz nim wszędzie.
Mercedes ml 1gen? Auto można tanio kupić, ma lekkie mankamenty jakościowe ale dzielne w terenie i ma dobre silniki i diesla i benzyny (270 lub 320cdi, 320 benz i 420 benz).
  • Odpowiedz