Wpis z mikrobloga

Odwiecznym problemem jest wycenienie pozycjonowania tak żeby każdy był zadowolony czyli klient nie chce płacić za brak efektu a pracownik nie chce pracować za darmo a wiadomo że pozycjonowania w 1 miesiąc się nie zrobi. Dlatego piszę i chciałem zapytać czy macie jakieś propozycje rozliczania pozycjonowania żeby to się opłacało? Moja propozycja

Abonament za bieżące działanie: 100 zł / 1mc

standardowe frazy:

pozycje TOP 10 - 50 zł

pozycje TOP 5 - 80 zł

pozycje TOP 3 - 100 zł

najpopularniejsze frazy: x2

pozycje TOP 10 - 100 zł

pozycje TOP 5 - 160 zł

pozycje TOP 3 - 200 zł

Powiedzcie czy za takie stawki opłaca się robić? Nie za drogo? za tanio? Piszcie co myślicie, jak to powinny być? I Czy stawka za uzyskanie pozycji powinna byc jednorazowa czy płatna co miesiąc?

#pozycjonowanie #informatyka #ecommerce #pytanie
  • 8
@walerr: Nie widzę miejsca gdzie tu mogą być problemy... Jeśli ktoś się zajmuje SEO komercyjnie, to wie ile będzie go kosztowało mniej więcej pozycjonowanie danej frazy, bo pozycjonował dziesiątki o podobnej konkurencyjności. Do tego dodaje to ile chce zarobić na know how (jakieś +100%) i tyle.
@walerr:

zajmujesz sie tym? Chyba nie bardzo...

Od 2006 roku, od 2008 komercyjnie.

na poczatku wklad pracy jest najwiekszy a nie zarabiasz

Taka branża, że najpierw wykładasz. Jeśli umowa jest podpisana na kilka miesięcy to nie ma z tym problemu przy rozliczaniu za efekty.

Kiedyś rozliczało się na ogół w oparciu o opłatę bazową i premię za efekty, ale rynek wymusił rozliczenia za same efekty (przy pozycjonowaniu na konkretne frazy, przy
zajmujesz sie tym? Chyba nie bardzo...


@walerr: chyba raczej Ty dopiero zaczynasz ;) Wg mnie rozliczanie za efekt będzie powoli odchodzic do lamusa. Przy wiekszych projektach ustalamy stałe fee + ewentualną premię za pozycje lub tez za ruch, który dzięki nam pojawił się na stronie. Stawek nikt Ci nie powie.
Jeśli wiesz, że wypozycjonowanie słowa "dupa" do top3 zajmie Ci dwa miesiące plus iles tam $ zainwestowanych w płatne miejsca na