Wpis z mikrobloga

Mirki, wołam #rower #rowery

Chciałbym sobie na wiosnę kupić nowy rower - dotychczas jeździłem na niemal 15 letnim Gary Fisher Marlin - nadal sprawuje się dobrze, ale jednak jest to typowy góral, a szukam czegoś trochę innego.

Rower do jazdy głównie po mieście (80%) - ale nie tylko jezdnie, ale też ścieżki rowerowe, osiedlowe chodniki itp. Kolarzówka raczej odpada - krawężniki + moja waga (z plecakiem itp. ważę pod 100kg) raczej nie współgrają z tymi oponami.

20% jazdy to szuter/ścieżki leśne.

Chciałbym, żeby na rowerze się wygodnie jechało po prostym, w miarę wygodnej pozycji - większość moich tras to dojazdy, a nie bicie rekordów.

Biorąc to wszystko pod uwagę, myślę o rowerze typu cross.

Budżet 2500-3500

Po krótkim rozeznaniu wpadłem na:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrail-elite-disc
http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/city/recreation/fx/7_4_fx/
http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/dual_sport/ds_series/8_4_ds/

Jakieś sugestie? Rady na co zwracać uwagę?
  • 21
@rzep: Kolega w tamtym sezonie kupił sobie Unibike Expedition GTS, popatrz na coś podobnego. Z tego co patrzyłem to Unibike najlepszy stosunek cena/jakość ma. Jeżeli lubisz mieć fajny napisik na ramie to możesz iść w treka, gianta albo inne specialized, ale pamiętaj, że różnią się praktycznie tylko ramą.
Jeżeli lubisz mieć fajny napisik na ramie to możesz iść w treka, gianta albo inne specialized


@rzep: @Mhrok: Z tym, że Trek bez gadania wymienia uszkodzoną ramę, a dystrybutorzy Gianta staną na głowie, żeby nie. W kwestii Speca nie mam danych.
@rmikke: Tylko nie znam nikogo kto przy normalnej jeździe rowerem uszkodził sobie ramę. Ale jak ktoś chce mieć taki komfort za wyższą cenę - nie zabraniam przecież :)
nie znam nikogo kto przy normalnej jeździe rowerem uszkodził sobie ramę


@Mhrok: No to już znasz, bo piszę z doświadczenia :D

Co prawda, podejrzewam, że jazda w zimie mogła ramie pomóc.
@rzep: Jakbym teraz.miał coś kupować to bym brał właśnie crossa unibike'a. I mimo, że mój rower jeszcze sobie radzi to nie wiem czy tego i tak nie zrobię.
@rzep: Może Kellys Phanatic 90? Osprzęt wyższej klasy. Ponadto amortyzator powietrzny, co ogólnie powinno być dużą zaleta (ale nie jestem pewien czy będzie ok pod twoja wagę). W sklepie możesz ewentualnie zapytać o wymianę obręczy na np. Mavic A319.
za 2400 dostaniesz z gównianym osprzętem treka


@kmicolo: O tej porze roku można wyhaczyć coś lepszego. Rok temu kupiłem Młodemu w miarę sensownego Treka za PLN2k.

Oraz, jestem zwolennikiem taktyki kupienia w miarę tanio i wymiany osprzętu na lepszy w miarę zużywania/uszkadzania. W moim rowerze nie ma już dokładnie nic z roweru, który kupiłem w sklepie...
A co sądzicie o osprzęcie w tym Specialized?


@rzep: Zależy, na czym Ci zależy. Jak chcesz przede wszystkim, żeby był super lekki, tudzież bajerancki, to mnie nie pytaj.

Natomiast jak chcesz, żeby był przede wszystkim bezobsługowy i żeby części dało się wymienić na inne, to niepokoiłyby mnie napisy "custom" i "semi-integrated, loose ball" w tej specyfikacji.
@rzep: widzę, że szukasz czegoś z tych "droższych" producentów, więc może do zastanowienia taki Cube: http://www.cube.eu/bikes/tour/cross/cube-cross-smokeyblue-flashred-2015/
Mam crossa z osprzętem Deore i jestem zadowolony. Działa sprawnie, nie łapie luzów. Z przodu mam przerzutkę jakiejś niższej klasy i różnica w działaniu jest spora. W takiej cenie deorka to minimum.
Przerabiałem też temat wymiany amortyzatora i klasyfikacja dla Suntoura (taki widelec będzie w większości crossów) jest następująca (od najwyższej klasy): NRX, NCX, NEX.
@recc: Dzięki za dobre uwagi. Nie szukam "droższych" producentów po to by szpanować marką (rower najpewniej i tak zakleje/zamaluje, żeby mniej kusić złodzieja), ale najczęściej jednak ten droższy producent z jakiegoś powodu jest droższy - i nie chodzi tylko o marketing.

Dopuszczam wymianę niektórych podzespołów wraz z czasem, więc np. amorek jeśli będzie słaby i będę to czuł, to może dokupię coś lepszego - ale biorąc pod uwagę, że 80% mojej
Trek jest droższy, bo oferuje dożywotnią gwarancję na ramę, ale w przypadku Specialized (Cube chyba też) moim zdaniem płaci się za markę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rzep: To może nie jest Ci potrzebny? Tani amor, nawet w miarę działający, to dodatkowe 1.5 kilo. A na blokadzie zużywa się niewiele mniej niż bez niej.
@dran2: Myślałem o tym, ale przy mojej wadze i sposobie jazdy te 1.5 kg nie jest takie straszne (1.3% całkowitej wagi) a na ścieżkach się przydaje.