Wpis z mikrobloga

Mieszkańcy San Francisco zadecydowali o podniesieniu minimalnej płacy z 10,74$ do 15$ za godzinę. Nie stanie się to jednak natychmiast - płaca od stycznia 2015 roku wzrośnie do 11,05$, z początkiem maja wyniesie 12,25$, a docelowe 15$ osiągnie dopiero w 2018 roku.

Płaca minimalna w żadnym stanie nie może wynieść mniej niż 7,25$. Niektóre stany i miasta decydują się jednak na jej podwyższenie. Kilka miesięcy wcześniej mieszkańcy Oakland (również w Kalifornii) zadecydowali o podniesienie płacy do 15$.

Kurs dolara na obecną chwilę to 3,37 zł. Bezrobocie w San Francisco we wrześniu wynosiło 4,4%.

#sanfrancisco #ekonomia #placaminimalna #usa
Pobierz m.....i - Mieszkańcy San Francisco zadecydowali o podniesieniu minimalnej płacy z 10,...
źródło: comment_OokJVQrWiCupu6X6Lz94iwukdfMGnUiU.jpg
@madry_i_mieciutki: No nie jest wcale tak rozowo jak wezmiesz pod uwage lokalna specyfike

The homeless are the most visible signs of poverty in the region. But the numbers back up first impressions. Median income in Silicon Valley reached $94,000 in 2013, far above the national median of around $53,000. Yet an estimated 31 percent of jobs pay $16 per hour or less, below what is needed to support a family in
@TheBestest: za #

And in California, tipped workers such as waiters or taxi drivers have to get the full minimum wage, instead of the lower tipped minimum wage of $2.13 at the federal level, so they will share in the raise. The ballot measure would increase the minimum wage to $11 by January 2015 and gradually increase every year until hitting the $15 level.