@vulfpeck: Myślę, że jedną z ważniejszych przyczyn dlaczego większość ma to w dupie jest dziwna godzina rozgrywania meczy. Mundial odbywa się w Australii i Nowej Zelandii, więc nawet jeśli obejrzę mecz, albo dwa - obejrzę te które dzieją się o ludzkich godzinach, bo nie chce mi się oglądać spotkania, który odbywa się wczesnym rankiem, albo w nocy. Ponadto mecze nie lecą w otwartej TV, więc nawet przypadkiem ciężko trafić. Tutaj widać
Podziwiam Amerykanów za to jak wspierają i wychwalają to co amerykańskie, jak nie dają sobie wmówić jakichś eko durnot tylko robią swoje. 7 litrów, 8 cylindrów, 900 koni mechanicznych,.tania benzyna i duże zarobki. Jeżdżą bawią się i śmieją z europejskich 1.5 litrowych turbodoładowanych wynalazków wsadzanych do sedanie. Ameryka to jest jednak wolność
@bArrek: Dlatego jak przyszło co do czego i benzyna przestała być tania, to ich automotive prawie-że kopyrtnął, za to przyszli Japońce, którzy mieli praktyczne, niedrogie i ekonomiczne samochody na trudne czasy. Widać to po dziś dzień, bo Koncerny musiały przekonać Amerykanów, że muszą jeździć ogromnymi SUV"ami i Pick-Upami, nawet jeśli paki używają raz do roku, a jeśli chodzi o normalne samochody, to na szczycie list masz Toyoty, Hondy, Kie i Hyundaie
@planarize: Jeden to świetny kierowca, który potrafił wygrywać z najlepszymi, postrach wielokrotnych mistrzów świata. A ten obok to żigolak i alkoholik
@planarize: Gdyby był naprawdę taki dobry, to by nie wymęczyłby jedynego tytułu (którego zdobył tylko dlatego, że Lauda prawie spłonął na Nurbie), nie uciekłby z motorsportu po 1979, nie robiłby powrutów zanim to było modne i nie padłaby mu pikawa w wieku, kiedy jego koledzy z toru osiągali jeszcze sukcesy (jak Emerson Fittipaldi)
A, fajnie że podałeś analizę. W 2019 był już plasowany na 29 miejscu ( ͡°͜ʖ
@fordern: Racja, ale mam lepszy scenariusz. Po 1995 nie przechodzi do Benettona tylko strzela ogólnie focha na F1 i idzie do CART. Spędza tam dwa lata, na 1998 wraca do McLarena i dostaje #!$%@? od Hakkinena.
@sEB-q Ta magia to tak średni bym powiedział. Był turbo szybki, ale żeby wygrywac mistrzostwa trzeba dojeżdżać do mety, a z tym bywało u Ayrtona... różnie ( ͡°͜ʖ͡°)
Przed początkiem baloników i festynów z okazji powstania przypominam: 1 karabin na 10 osób, nie licząc nabojów.
Antoni Chruściel „Monter”: Nie trzeba się tym martwić, bo żołnierze zdobędą broń na wrogu, a jeśli to się nie uda, będą walczyć z Niemcami… siekierami, łomami i kilofami.
@kommie: Te 1.6 tys. zabitych to chyba nie są pełne straty, bo nie wlicza jednostek policyjnych i Luftwaffe (?) i były liczone od 5 sierpnia (?). To liczba zabitych Niemców pewnie oscyluje w okolicach 2.5, max 3 tys. (czyli dalej znacznie mniej niż to co podaje choćby Norman Daves)
Pomyśleć ile ostrego smaku #f1 traci na tym, że żyjemy w czasach marketingowego terroru, który odzwierciedla trend coraz bardziej zlewaczałego społeczeństwa. Oprócz nudnego sezonu, ta cała stawka jest po prostu nudna jak poranne rozcieńczone nocną ulewą rzygi na przystanku autobusowym. Ale to nie ich wina, to już pokolenie wytresowane przez PR-owców i sam bałbym się być sobą mając z tyłu głowy, że może to zaważyć na mojej karierze. Taki Nelson Piquet dzisiaj
@cinu4: Opis nawet z humorkiem, ale co do charakteru, jeśli reprezentatem "statego pokolenia" kierowców miał być Alonso, który jest bardzo toksycznym człowiekiem, to ja już wolę to obecne. U obecnych też znajdziesz co nieco dymów i dram, tylko trzeba czytać między wierszami.
@tomszczyk: Paydriverzy są motorem napędowym tej dyscypliny. Nieważne w jaką epokę wejdziesz znajdziesz kierowców których w F1 trzymała walizka z dolarami. Tym bardziej kiedy było więcej foteli
To jest niesamowite i straszne jak ludzie uwierzą we wszystko jeśli tylko jest to puszczane w mass mediach i argumentowane tym że tak twierdzą "naukowcy". Pamiętam od dziecka jak straszono nas że zaraz morze się tak podniesie że zaleje hel i w ogóle pół polski. A tymczasem w praktyce - poziom wody jest dalej na tym samym poziomie.
Obecnie bardzo forsowana jest narracja o "katastrofie klimatycznej" spowodowanej CO2 który ma rzekomo wpływać
@Viado Nie jest na tym samym poziomie. Rośnie, ale w tempie powolnym, czego dowodzą odczyty prowadzone właśnie w Battery Park od połowy XIX wieku Obrazek jest oczywistą manipulacją z powodu tego że taki wzrost można zniweczyć tym że jedno zdjęcie było robione podczas przypływu, a drugie podczas odpływu. Notabene to już faktycznie staje się problemem na nisko położonych terenach jak Floryda https://wusfnews.wusf.usf.edu/environment/2022-08-11/high-tide-flooding-increasingly-common-sea-level-rise
Fajny wykres podałeś. Powiedz mi tylko na którym etapie na
@Artur_980: Te ogury to i tak światowa topka kierowców. Połowa z nich jeździ w prototypach na drugi etat, nierzadko z sukcesami, albo miała starty w F1 w przeszłości.
Formuła E podpatrzyła pomysł z F1 ze wsadzeniem debiutanta podczas FP1. Z tego powodu podczas piątkowego treningu przed E-Prix Rzymu. Wystąpi między innymi Danil Kwiat. Ze znanych z F1 pojedzie także rezerwowy Astona, Felipe Drugovich który nie widzi dla siebie szans na debiut w F1, z tego powodu przymierza się do przejścia do FE i występ w treningu ma być ostatecznym sprawdzianem. Oprócz tego pojedzie junior Red Bulla, Zane Maloney, który od
Wiem, że w tej godzinie nie było, ale tylko przypomnę, że Nyck de Vries jest PIERWSZYM MISTRZEM ŚWIATA Formuły E. Dla FIA seria wyścigowa o renomie "mistrzostw świata" to nie byle co, ale w praktyce mistrzunio wyleciał z Formuły 1 po 10 wyścigach.
@K_R_S: Choć samemu jest mi szkoda de Vriesa, to trzeba przyznać że to mistrzostwo było mocno na farcie. W 15 wyścigów nie zrobił nawet 100 punktów, jedno zwycięstwo to była maniana w Valencii, a w ostatnim wyścigu jego trzech głównych rywali do tytułu po kolei odpadało z rywalizacji.
Zapraszam do zagłosowania!
#f1
Kto obok Alboffa w Williamsie na 2024?